HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 19 augusti 2013

Stenen och en hel del annat

Embedded image permalink
Den där är väl nästan lite rolig...:-)

Så här ska man tydligen ha agerat idag på jobbet, enligt Olof Röhlander, som jag funderar på att gå och lyssna på när han kommer till stan....

Imorgon när du kommer till jobbet - Se till att bidra till att skapa en arbetsmiljö omgiven av goda vibrationer. Gå avspänt, le och bry dig.

Fungerar säkert även imorgon...
Jag tror att jag agerar så här varje dag, mest hela tiden.
Det gör inte alla på mitt arbete...inte alls!!!

 Dagens dammbild...tada...
Jag höll på och grävde och fixade en bra stund vid sidan av dammen.
Dom här två fiskarna var hela tiden upp i vasen och tittade åt mitt håll.
Spännande för dom att se världen...
En röd Dahlia bland bara en massa vita...

Passionsblommorna (utan blommor) klättrar vidare både uppåt och åt sidorna.

Den här snyggingen minns vi från i fjol.

Så söt man kan vara...
 
Verbena kollade jag upp idag, att den här hette.
Den har för övrigt växt om mig.

Första blicken som ni någonsin får från mitt lilla grönsaksland.
Morötter längst fram och dom har jag antagligen planterat för att jag råkade ha frön.
Jag äter inte morötter.
Uppätna blad av blomkål syns bakom...
En gurkplanta som garanterat inte hinner producera en endaste gurka ser vi också.

Jordgubbar, lök, gräslök och en del kryddor har vi också här.
Jag kom igång sent så vi ser fram emot ett helt annat grönsaksland (flera) nästa år.

Här vid sidan av boden växte det vilt, mest i form av brännässlor.
Nu är det rensat.

...och så var det stenen då...
Bilden tagen ifrån fönstret mot norr, där jag en dag vill ha en utgång till altan.
Att det är en sten och inte ett berg kan vi nog slå fast.
Frågan är om stenen kan flyttas...
Ja vadå, det kan väl vara kul!
 
Imorgon är det tisdag och det är vi som det nu vet den långa dagen på jobbet.
Kan väl egentligen bara bli kul när man möts av alla dessa leenden:-)
Natti
 

Inga kommentarer: