HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 4 augusti 2013

En dag i skärgården

10:10 ankomst Södra Finnö
19:50 på väg hem igen...
Jag som inte direkt känner någon längtan till skärgården fick uppleva en trevlig dag.
Framför allt så är det härligt att bada i ett varmt hav och lika skönt är det att komma upp ur havet och sätta sig mot berget och soltorka med en kopp kaffe i handen.
Av dom där 9 timmarna och 40 minutrarna så var jag nere vid sjön sisodär sju.
Jag tyckte att det var mestadels moln men nu känner jag att det hettar i både ansikte och på bröstet så kanske ska jag vara glad för att det var en del moln.
Fullsmockat på berget är inte vanligt minsann, men idag var det så.
Halva Gotland hade invaderat berget och det var såklart trevligt.
Kameran var med men inget kort togs...
Fick med mig både lite växter och ett gäng fiskar därifrån och dom hoppas jag ska träffas här på Lilla Åsen.
Var bara mottligt hungrig när jag kom hem så det blev först två kokta ägg och sedan det här fatet.
Blomkål, nötter och ost...och majonnäs och såklart kaffe.
Precis lagom och väldigt gott.
 
Imorgon är det jobb igen vilket kan bli kul(klart det blir)
Imorgon är det löpning(lika givet som jobbandet) (antagligen nästan lika kul också)

Inga kommentarer: