HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 25 augusti 2013

En lugnare dag

En lagom dag här hemma är snart över och jag ser fram emot kudden.
På tal om kudden så träffades vi kvart över två i natt.
Då vaknade jag och upptäckte att kudden, täcket, lakanet och jag var ungefär lika svettiga.
Sjöblöta kan vara ett bättre ord.
En timme senare så sov jag igen.
Kollade min tid halvvägs igår och upptäckte mycket riktigt att den var bra.
1,44
Min plan var att springa på 3,30 och då är 1,44 lämpligt så inget fel där.
Grejen igår var att jag var mycket mer sliten än vanligt för 1,44 springer jag ofta halvmara på, när jag kör träningspass på mellan 24 och 30 km.
Grejen igår var att mina ben var tunga och min puls var högre än vanligt.
Kan bara konstatera att det inte bara var jag som hade en tung dag i solen.
Nu lägger vi det där loppet bakom oss.
Igår tänkte jag att jag aldrig mer ska springa, i alla fall inte tävlingar...
Idag, med träningsvärken skrikande (nae, så farligt är det inte) så funderar jag istället på när nästa tävling egentligen blir.
Jag har ju en plan och en lista över möjliga lopp att vara med i, men frågan är om jag ska ta alla dom.

14 sept. Bysjöloppet-Åtvidaberg 18 km.
21 sept. Malmslättsloppet-Linköping 10 km.
6 okt. Broloppet-Motala 21,1 km.
20 okt. Höstmilen-Åby 10,6 km.

Broloppet blir det säkert...
Vi får se vilka (om något) ytterliggare det blir.
Valencia Marathon den 17 november är jag redan anmäld till så det blir det såklart.
Jag gillar min nya soptunna riktigt mycket.
Nu är den full och då är det bara att plocka ut hinken, bära ut den till komposten, hälla ut innehållet och sen ner i tunnan igen.
Strålande...
Vaa, om jag har kört trimmer ??
How could you guess ??
 
Coventry som ju numera är både min löparklubb och mitt favo-fotbollslag borta i England, spelar tydligen en ganska rolig fotboll den här säsongen..
Fyra matcher spelade.
 
Tue06/08/13LEC Leyton Orient 3 - 2 Coventry City
Sun11/08/13LEO Coventry City 5 - 4 Bristol City
Sat17/08/13LEO Carlisle United 0 - 4 Coventry City
Sun25/08/13LEO Coventry City 4 - 4 Preston North End

3 kommentarer:

Unknown sa...

Höstmilen, jag står för kaffet sedan när jag väl ramlar i mål.... L

lillaaasen sa...

Åhhh, tack:-)

Unknown sa...

om du inte tröttnar på att vänta då!