HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

lördag 10 augusti 2013

Berg-Ogräs 114-0

Min dagsplanering vid morgonkaffet är som tidigare sagt en höjdpunkt.
Idag hade jag åtta saker på min lista.
För att förtydliga lite så gör jag ju detta för att jag tycker att det är kul.
Om jag när dagen är slut inte gjort mer än en sak och för övrigt somnat i solen i tre timmar så spelar det ju ingen roll.
Det är ju inte skarpt läge precis, som om taket blåst av på huset och jag borde göra något åt det...
Idag gjorde jag tre av sakerna på min lista, men den klart mesta tiden tillbringade jag på ett ställe som inte en fanns med på listan.
Att jag skulle dit och böka var en stor överraskning.



En massa ogräs bland bergen...
Jag hatar ogräs bland bergen.
Jag älskar kala berg som man kan tänka efter två snäpp och sedan plantera lite som man vill....eller strunta i det.

Frukost ute i det gröna.
Lika bra att njuta ordentligt för det kanske inte blir så jättemånga gånger till.
 



Det var skillnad det vill jag lova.
Inte riktigt klar, men jag hann väldigt mycket där på några timmar.
Jag sa att det var överraskande att jag hamnade här idag, men sanningen är ju att jag har en plan för den här delen och det hra jag haft ett tag.
Jag trodde dock att det var ett vårprojekt och det är nog fortfarande då det kommer hända grejer på riktigt här.

Var tvungen att ta en bild på dammen, apropå den ogröna bilden på dammen från igår.

Plantering av Södra Finnö växter stod med på min lista idag och här har både funkian och ett snyggt gräs (jag vet, syns knappt) fått en ny plats att växa och må bra.

Det här gräset planterade jag inte idag, men det är kul att se att det mår fint här i den lilla fickan på berget.
Den kommer snart ha fyllt hela och antagligen siktar vidare på att sprida sig iväg en bit till.

En Magnolia som haft flera olika positioner på Södra Finnö vilka den inte trivts på någon, har nu bosatt sig på Lilla Åsen.
Precis intill Krokodilen fick det bli...precis i höjd med den andra Magnolian.
 
Imorgon är det kalas i Linköping och jag drar sen eftermiddag.
Måste nästan måla lite fönster imorgon...
Vi får se om mina ben drar iväg mig någon helt annanstans istället.

Inga kommentarer: