HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

fredag 9 augusti 2013

Fredagsmys....i min värld

God kväll, det är fredag...
Nu innebär ju inte en fredagskväll i mitt liv varken tacosmiddag, vinöppnare, popcorn, relativt gigantiska chipspåsar eller soffhäng framför Robinson, Idol eller Let´s Dance.
Nae, jag traskar omkring och plockar lite här och där och inimellan så dimper jag ner vid kaffekoppen vid datorn.
Jag har lyckats (eller inte...) signa mig för en månad med Spotify (hur faan gick det till??) så nu dunkar jag friskt med deras material.
Såklart är det just nu Scooter som får mig att hoppa upp och ner på stolen.
Jag tänkte igår på att jag sett Scooter live nu i sommar och jag kan säga att jag måste verkligen nypa mig i örat för att fatta det.
Kan fortfarande säga att det var en sak som jag ville göra i mitt liv, men som jag trodde aldrig skulle bli av.
Lycka..........!!!!!!!!!!!!!!!!

Att få vakna lite lagom sent imorgon, ligga där och tänka att jag nog minsann ska sparka av mig täcket och gå upp och sätta på kaffet.
Ta med kaffe och dator ut på altanen och starta dagen lite lugnt, samtidigt som jag planerar vad jag ska göra under dagen.
Började tänka på det redan tidigare ikväll, men tvingade mig själv att vänta med det roliga till morgonkaffet.
Ja, jag har i vissa lägen en ganska konstig humor.
Någon löpning tvivlar jag på att det blir i helgen pga min förkylning, men lite styrkeövningar ute på altanen ska nog gå.

Som jag meddelade igår så var Kristina och jag på Ikea idag och handlade saker till frita.
Kul...
Hade ju hittat en sak som jag tänkte köpa till mig själv, men jag hittade inte den saken.
KNODD Tunna med lock IKEA Går att använda var som helst i ditt hem, även i fuktiga utrymmen som badrum och inglasade balkonger.
Just det, den saken...
Kollar nu nätet som överraskande säger att det finns 24 stycken såna i Linköping.
Hmmm...
Hade planer om att ha den här (40 liter) till tvättkorg.

KNODD Tunna med lock IKEA Går att använda var som helst i ditt hem, även i fuktiga utrymmen som badrum och inglasade balkonger.
Den här på 16 liter hade dom och faktiskt så borde jag köpt en sån, inte att ha som tvättkorg utan som något annat...
TOFTBO Badrumsmatta IKEA Mycket mjuk, absorberande och snabbtorkande, eftersom den är gjord av mikrofiber.
Den här härliga badrumsmattan fanns också och vi tog en sån här till vår personaltoa på jobbet.
En röd!!
Funderar starkt på om jag ska köpa 43 stycken och ha som en jättematta i hela allrummet.
 
Tittade förut tillbaka vad jag gjorde för ett år sedan (känns lite kul att göra det) och det här var ungefär vad jag hittade.
Konstaterar att dammen är mer grön nu och att Klematisen är otroligt pluttig här.
Jaha, den här fyller 1 år idag...
Tre gånger har den blivit het i år.
 
Har konstaterat att vi lchf-are inte är några desperata puckon som slänger sig över allt och testar bara för att det kanske är vägen till att smidigt må bra.
Nae, vi är nog många som verkligen bryr oss om att må bra och därför läser både böcker, på bloggar och kanske framför allt på baksidan av det vi handlar.
Vi vill veta vad livsmedel och annat vi använder till våra kroppar innehåller.
Folk som klart skeptiska till lchf nöjer sig med att säga att "jag tror att en allsidig kost är bäst".
Tror......
Vill tro eller orkar inte bry sig??
Jag som ganska nyligen slängt bort min gamla vanliga tandkräm till en utan fluor, läser med intresse hur snacket går om den saken.
Idag ser jag att Martina skriver om saken och hon har sett att Annika Dahlqvist gjort detsamma och hon som har många läsare har fått en massa spännande upplevelser i sina kommentarer.
Jag använder ju Urtekram´s tandkräm, vilket jag visst får sluta med...
Bra att veta.
 

Inga kommentarer: