HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 12 augusti 2013

Teknik i dammen

Lina...javisst har jag en damm.
En hemma och en på landet så det blir visst två dammar.
 Det här är alltså hemma och kortet tagit från min övervåning.
Det ska även bli en damm uppe på berget...
Jag har bara bott här på Lilla Åsen i 13 månader, så det här är minsann bara början på skojsigheterna i trädgården;-)
Mitt teknikexperiment i dammen.
Såg en video på någon som gjort detta, men vad kul att se att det faktiskt fungerar.
Det är en stor glasvas (i storlek som en papperskorg) som jag ställt upp och ner i vattnet.
För att få bort luften och istället få in vatten så släpade jag ut dammsugaren och sög bort luften.
Vattnet strömmmade in...
Jag har byggt upp det lite med en sten på den lutande bottnen, så att fiskar kan simma in underifrån och sen upp i vasen.
Nu kan alltså mina små fiskar se sin damm uppifrån.
Så enkelt, men så otroligt fräckt.
Ni ser väl fisken!!!
 
Annars denna dag så kan jag berätta att jag är gammal.
I fredags så ringde dom från tapetaffären och berättade att jag glömt att hämta min beställda tapet.
Jag kommer efter jobbet idag, sa jag.
När jag skulle åka hem så visste jag att det var något jag skulle göra, men trots att jag satt och vråltänkte så kom jag inte på det.
Klockan åtta i fredags kväll så kom jag på det.
Shit...vad jag är gammal.
 
Idag hämtade jag den...och skämdes.
Kul med en massa nya härliga barn idag på jobbet.
Jodå, dom gamla är ganska goa dom me´...
 
Jag hoppade över löpningen idag också...
Fullt frisk är jag inte, men jag märkte att jag funkade väldigt bra nu ikväll när både gräset blev klippt och en del andra saker blev också gjorda.
Jag var riktigt pigg och alert.
Inte van att klippa gräset när det är blött, men det funkade det också.
Trodde mer det skulle bli som en vattenkamning.
 
Nu kom jag på att jag skulle visa upp dom tre små tunnorna och var dom hamnat, men vi tar det imorgon, eftersom jag nu redan överfört dagens bilder.
 
Imorgon är det en långdag på jobb (08:00-17:45) och inte nog med det, så ska vi senare på kvällen träffas med jobbet ute i Abborreberg för trevligt umgänge.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag är ju liiiite trädgårdsnörd! Men min består just nu av 2700 kvm leråker efter att jag grävt in kommunalt VA... Har ju hela vintern på mig att drömma :=)