HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

tisdag 6 augusti 2013

Vispat kaffe och vispad grädde

Kände mig konstigt seg igår innan löpning...
Kände mig konstigt seg idag på jobbet...
Kände mig konstigt seg nu ikväll...
Jag gillar förklaringar till sånt där och visst har jag känt att ju mer som gått av dagen, ju mer förklaring har jag fått.
En i och för sig ganska försiktig förkylning, men dock en förkylning.
Då fick jag en förklaring på ovanstående seghet och också varför det inte kändes helt hundra på löpningen igår.
Hur det ändå kunde gå så fort kan man klia sig i huvudet vidare på...
 
Idag till frukost så provade jag min visp för första gången.
Vispade ihop nybryggt kaffe med en rejäl smörklick och ett ägg.
Måste titta in hos Martina och kolla om det var så det skulle vara...?
Imorgon tar jag med smör och lite kokosolja till jobbet som vanligt, men jag tar också med den andra vispen.
Hoppas att Karin har gjort kaffe tills jag kommer klockan sju.
Frukosten intog jag vid dammen och det är fridfullt och trevligt såklart.
Dock blev jag lite fundersam när jag bara såg en av de större fiskarna.
Nu ikväll var det värre än så....då syntes ingen av dom till.
Jag skulle som väntat inte ha ropat hej och hopp igår.
Däremot så är det fart på dom andra fiskarna som jag hämtade i helgen och det konstiga är att deras rörelse nu har väckt dom andra småfiskarna som jag inte sett på flera veckor...
Det finns med andra ord både djup och massor av gömställen i dammen så vi får se hur många fiskar som vill visa sig imorgon.
 

För länge sedan har jag pratat om hallon,...
Då var dom nog knappt mogna, vilket dom absolut var ikväll när jag till slut plockade en bunt.
Vispgrädde till är gott och jag gillar ju att krydda mina bär med lite mald peppar...
 
Nu måste jag snickra ihop en matlåda (jaa, inte matlådan då) till imorgon.
Imorgon blir det också besök i Linköping, vilket var ett antal veckor sedan nu.
Kul!!!

Inga kommentarer: