HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 4 augusti 2013

Grillkväll med åska

Ska man se det som något positivt att jag var så glad i morse eller ska man se det som ett nederlag nu när natten snart är här och jag hann inte alls så mycket som jag hoppats ??
Vilket ??
Givetvis så ska man se det positiva i saken.
Det var en härlig dag, visserligen för varm i vissa lägen, men den var härlig ändå.
Tänk att man glömmer så fort...
Att måla fönster är ju ganska kul, men jag minns ju nu hur jag pustade i höstas över det där arbetet som ska göras innan målarlocket åker av.
Alla gamla torkade lister med en nit var fjärde centimeter som ska bort och all slipning och tvättning.
Det var ungefär så långt jag om idag.
Jag gjorde annat istället.
Fotkrämen kom i ögat idag också...
Jaa, vad kan man vänta sig när man smörjer sig runt ögat, sen är man ute och arbetar i nittio graders värme...
Då svettas i alla fall jag, vilket innebär att svetten tar med krämen ner i ögonen och efter en stund också ner i munnen.
Toppen...
Efter ett tag gav jag upp och smörjde bara under ögat.
Att spotta när det når munnen är ju inget problem, svårare att spottta med ögat.
Jag skulle ta kort på den städade altanen men det hann jag inte för hux flux öste regnet ner och åskan härjade friskt på himlen.
Joo, jag har städat altanen...
Inte lätt att se krukan här, men en kruka är det och i den växer en passionsblomma och några andra små söta blommor med intressanta blad.
 
Tyckte att det var dags idag, speciellt eftersom jag hade en rejäl bit Ribbe i kylskåpet.
Till detta åt jag en rejäl röra med creme fraiche, avocado, blomkål och majonnäs.
Vilken fest!
Perfekt att jag har ett köttstycke kvar till imorgon.


Inte borde jag dricka Baileys nej...
Fick lust att ta en slurk ikväll till kaffet, vet inte om det var för att åskan levde rövare här och jag kanske trodde att jag skulle dö (med en oöppnad Baileys) eller om det var det fina glaset som behövde ett innehåll.
Premiär idag för laget på glaset.
Förlust 3-2.
 
Inte alls ofta nu för tiden som jag tittar i på Aftonblaskan, men ibland så känner jag mig lite tvingad.
Känns trist och lite tomt att inte veta vilka gamla folk som dör på vår jord när man inte tittar in där.
Idag tittade jag in och hittade ingen döing, men däremot en stackare som blivit dålig av lchf-kost.
Hmm...
Enas Jusic och hans fru Sanela berättar att Enas kolesterolvärden försämrades mycket så dom la av med lchf-kosten.
Problemet är ju paret Jusic, att inte era läkare vet vad ett bra kolesterolvärde innebär.
Kanske ni sulle orka läsa en bok för att själva fatta ett och annat...
Det roliga med artikeln är att Sanela minsann lyckades att gå upp tre kilo under lchf-perioden...
Hahahaaa...
Knappast troligt att dom körde lchf....antagligen klart desperata, orkade inte läsa på så mycket om saken och gjorde FEL....
Man kan inte gå upp tre kilo när man äter lchf under några månader.
Inte en chans i helvete.
Att dom inte fattar att dom gör bort sig genom att lägga till Sanela lilla viktuppgift också.
Undrar vad ni åt egentligen...
 
Jag har sett på fler ställen där det till exempel stått att "min fru kör lchf lite halvt som halvt"
Hallå...
Man kan inte köra lchf lite halvt som halvt.
Det funkar extremt dåligt, är inte det ganska självklart.
Innebär det att frun äter ganska så mycket fett, men kolhydraterna slinker ner med jämna mellanrum också, kanske till och med i ganska stora mängder då och då.
Lchf halvt som halvt garanterar en viktuppgång skulle jag kunna garantera.

Inga kommentarer: