HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

fredag 11 oktober 2013

Bilar, löpningens ickevara och en sväng i oktoberträdgården

Jaha ni, kamrater och bananer, var ska vi börja idag egentligen??
Jaså, ni skiter i vilket utan bryr er just bara hur domaren och sveriges landslag ska fixa den här kvällen så att ni alla kan skrika SERGELS TORG, med tomma vinflaskor och lika tomma chipsskålar.
Jag skiter i fotbollen, men ler när Österrike nu tagit ledningen.
Jag fortsätter att skriva istället...

Imorgon går Åstadsloppet i Örebro och det har jag vetat om länge.
Jag har haft det på min kanskelista, men eftersom det var lopp förra helgen och även nästa så har jag lagt ner tanken.
Tydligen inte helt...
Den största anledningen till att inte åka stavas m i n b i l
Onödigt att leka med dennes känslor i onödan.
Att stå med en trasig bil i skogen mellan Finspång och Örebro gör ju ingen lycklig.

Ursäkta mig men jag kan inte låta bli att berätta hur det just nu låter på twitter när Sverige ligger under.
Sebastian Larsson är värdelös....
Anders Svensson har absolut gjort sitt....
Sverige är värdelösa....
Hatar det där jävla landslaget....
:-)
Saken är ju den att om nu Sverige gör två mål i andra halvlek, som dom antagligen gör, så kommer just samma personer, då med lite mer vin (troligare, öl) i kroppen att skrika både Bragdguld, bad i fontän, älskarrrr landslaget och sm-guld...

Åstadsloppet var det ja...
Det är en halvmara där det erbjuds pacer.
Pacern i det här läget springer med en tröja där det står att han/hon är pacer och tänker springa det här loppet på 1,40, 1,50 eller 2 timmar.
Jag tycker egentligen att detta är aningen fuskigt, för att det borde ingå att kunna lägga upp sitt löptempo själv.
Nu kom jag dock på mig själv med att ernergiaktigt skrika ja inombords när jag läste att det fanns en 1,40 hare som det är möjligt att haka på.
Nu låter det som om det är världens lättaste att bara haka på och när det återstår 200 meter så speedar man lite snyggt om och landar på 1,39,47.
Nyss jublade jag, men ärligt talat så vill jag inte springa på 1,39,47 om det är så det ska gå till.
Jag struntar i Örebro....
Tur att jag har det här forumet (har jag missförstått igen...) att blanda mina tankar fram och tillbaka.
Springer här hemma imorgon istället.
Intervaller....

På tal om bil så har jag tittat runt lite igen...
Nae, inte i bilaffärerna såklart utan på www.bytbil.com
Jag börjar inse vad jag är för en när det gäller bilar.
Mönstret är tydligt kan jag säga.
Alla bilar som jag råkar fastna för är halvkombi.
Alltså bilar som är kapade i aktern (ojjj)
Jag söker inte på någon speciell bilmodell, men är noga med att skriva i "sport" där man kan välja ett lämpligt ord.
Ganska smart om jag får säga det själv eftersom en vanlig tråkig bilmodell kan se helt annorlunda (och 114 gånger fräckare) ut som sportmodell.
Att dom antagligen har en gladare motor med mer bruntekrafter gör ingenting i det här landet där det är bra att komma om sölåkarna (93 % av invånarna enligt en egen undersökning) på ett snabbt sätt.
Det bästa med bilen som jag har är ju helt klart att man sitter så otroligt bra i den.
Jag känner mig som en otroligt säker bilförare när jag sätter mig bakom ratten på bilen.
Skillnaden mellan min bil och farsans bil är enorm på den punkten.
Dom gånger jag haft hans bil så har jag känt att antagligen så kommer det att ske en olycka redan innan nästa kurva.
Nae, sportstol är verkligen något jag gillar och sittkomfort är väldigt långt uppe på  min "viktiglista".
Vad har jag då hittat för något spännande...
Detta....

Audi A1 ,2 TFSI Sportback SPORT
Men hur en sån snygg sak bara är utrustad med 86 bruntekrafter fattar ju inte jag.
Mindre intressant, med andra ord.

Audi A1 1.4 TFSI 122 HK SPORT
Större motor och då är det såklart en helt annan sak.

Citroën DS3 e-HDI 110 DSport Sportkupé
Vilken skräll va ?

Honda Civic 1.8i Sport Halvkombi
Känner mig inte helt trygg i just det här valet.

Opel Astra 1,7 CDTI ecoFLEX 125hk 5D Sport Halvkombi
Opel Astra har ju tidigare liknat den bilen jag har, men den här ser lite rundare ut.
Tveksam...

Subaru Impreza 2,0 D Sport Halvkombi
Hmmm...

Suzuki Swift 1.6 16V SPORT 3D Halvkombi
Lite tuff, men tror jag, för pluttig...

Volkswagen Scirocco DSG 160HK Sport pkt. Sportkupé
Kan den vara så här snygg eller ljuger bilden??

Nissan Juke 1.5 DCI Acenta Sportpaket  Halvkombi
Det här är den riktiga wowupplevelsen på bilfronten denna kväll.
...Och den här är ytterliggare ett snäpp fräckare...

Nissan Juke 1,6 Acenta Sport Hedin Edition SUV
Cool säger jag bara....

BMW 125 i 5d / M-Sport / Halvkombi
Fast visst tycker jag att den är ännu ett snäpp coolare.
Kostar dock dubbelt så mycket.

BMW 120i M-Sportpaket Halvkombi
Den här var inte dyr minsann...

Vi stänger bilshopen för idag och kan samtidigt konsastera att trots att jag nu för tiden är en halvkass tippare faktiskt hade helt rätt i att Sverige gjorde två mål i andra halvlek och vann med 2-1.
Precis som vanligt med andra ord.
Jag orkar inte skriva ut vad det nu står på twitter, för det vet ju både ni och jag eftersom jag skrev ut det redan vid 0-1.
Jag går och spyr i stället...

 





Titta, nu är han på väg tillbaka med sin lykta.

Ja, där flög den spisen i luften...



Inga kommentarer: