HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 13 oktober 2013

Blädag trots sol

Vädret har varit fantastiskt hela helgen och nog tur att man njöt lite av solen i pannan i alla fall, för nu är det troligen över för säsongen.
Kaffekoppen är ute och då är det inte svårt att förstå var jag befann mig någon sekund efter att den här bilden togs.
Att jag har ett antal intressen är väl mest bra, men ibland så slår det mig att det inte är det.
Intressen kräver tid och det kräver pengar.
Om jag inte kastade bort en massa tid på att sitta vid den här datorn så skulle jag såklart hinna med både mycket träning och mycket i fixande i mitt hem och i min trädgård.
Den här bloggen kanske skulle ha fler läsare om jag hade haft en bestämd inriktning.
Skulle den handla om enbart löpning eller om enbart trädgård så kanske fler skulle fastna.
Att ha en löparblogg och samtidigt springa en gång i veckan funkar väl sisodär va ??
Nog för att det kan ingå en del annat som klipp från andra bloggar, tips om tävlingar, tips om kläder eller rapporter från storlopp.
Nja, nu är ju den här bloggen mest till mig själv och då får den i alla fall tills vidare se ut så här.
Tanken var att när bloggen startades, att det skulle visas och skrivas om det som hände här på Lilla Åsen, mest såklart med hus och trädgård, men också vad som annars hände med invånaren här, dvs. mig.
Eftersom det är min blogg så skriver jag också det jag vill.
Den här dagen har trots att jag kunnat göra vad jag vill och till på köpet i strålande solsken, varit blä.
Jag slås gång på gång att jag lever ett väldigt konstigt liv.
Ena sekunden så planerar jag både hus, trädgård, löpning, bil och resor och i den nästa så vill jag bara lägga mig rätt ner på golvet och aldrig någonsin resa på mig igen.
Naturligtvis så handlar det här mycket om att jag egentligen inte har ett liv som ser ut som jag alltid velat.
Mitt liv är meningslöst, hur mycket dammar jag än gräver.
Till på köpet så har planeten jorden inte fallit mig i smaken på väldigt många år.
Förresten, jorden skulle väl vara okej om bara inte vi människor stack ner tårna överallt.
Mazda CX-5 2,2DE Advance 4WD SUV
Vi slutar nu att drömma om en bil som både funkar och är snygg.
Jag gillar min bil skarpt, men att den imorgon igen ska in på verkstad gör mig otroligt nedstämd.
Jag är så jävla trött på varningslampor att jag funderar starkt på att ta bussen/tåget hela vintern.


Nästa år (serni, nu börjar jag igen) så ska dom här dammarna inte bara bli klara utan dom ska också kopplas ihop så att vatten rinner uppifrån den ena ner till den andra.
Tror det är möjligt med en hammare och en kil, för berget där är lättsprucket.

Min tanke för något år, någon gång, är att en altan byggs åt det här hållet och att det också blir en altandörr åt det hållet, där det nu är ett fönster.
Altanen ska täcka allt det som här syns som gräs.
En dörr in från dammhållet in i boden ingår också i det projektet.

...och gärna också ett växthus som byggs ihop med boden, på nedsidan.
Det är bra att ha drömmar, men tråkigt när man som idag inser att dom här drömmarna aldrig kommer att bli verkliga.
Hallå, kan vi börja med att ge mig löneförhöjning, tack!!!

Min nya trädgårdskalender invigdes idag och kan ni inte se vad jag skrivit för påminnelse, för en vecka i september 2014, så klicka på bilden.
Den här kalendern kommer att spara mycket pengar till mig om jag fortsätter i den här stilen.

Efter dryga fem månader så tog jag idag ner Kiribati-flaggan.
Att ha den uppe på vintern är inget för mig.
Den har slitits sönder utmed högersidan, men trots allt gjort ett bra jobb.
Om vi nu ska hoppa till 2014 igen så kan jag berätta att då blir det en ny flagga och den kommer absolut inte att vara svensk.
 
Jag har tagit fler bilder idag om tankar inför nästa år, men jag tar en dag då jag andas mer positiv luft.
 
Jag trodde att jag skulle åka på en ont i halsen historia i morse och det vet vi att en sån alltid följs av en förkylning, men trots att jag inte alls känt mig pigg idag så har jag inte ont i halsen och inte är jag förkyld heller.
Ingen bil på hemväg imorgon innebär att jag väl troligen springer hem.
Har hittat ett tröskelpass som kommer att fullständigt krossa mig.
Låter lovande...

 

 

 

 

 

 

 

 

Inga kommentarer: