HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

onsdag 16 oktober 2013

Bonde söker fru 2013

Jodå, visst är jag medveten om att klockan slagit 20:00 denna onsdag och med andra ord så håller bönderna på för fullt med val och intelligenta samtal med Linda...
Jag som inte ser på tv utan ser showen på datorn om någon timme kan lugnt skriva här och nu.

Som en del av er kanske vet så vill jag ha riktigt skitiga grisar (bönder) helst med halm bakom örat.
Nu brukar det inte riktigt bli så och i år är vi längre ifrån den bilden än någonsin.
Nae, i år har vi inte bara rena bönder utan också sympatiska.

Marléne Ljungdahl 27 år
Som vanligt så kan man klia sig i huvudet gällande ålder på den här damen.
Med andra ord precis som vanligt i den här serien.
Jag trodde att hon var 36.
Hon är den av de fyra som är minst sympatisk och jag kan inte riktigt förstå om det är hennes okvinnlighet och stora kroppshydda som gör att jag känner så, eller för att hennes män är ett riktigt plufsigt rövargäng.
På speeddejten så gick det väl allt annat än bra för Marléne.
Hennes män kunde varken prata eller göra andra tilltalande saker.
Det jag tänkte då och den tanken som inte kan lossna från min skalle är, hade hon bara 10 brev så att hon var tvungen att ta dom som fanns??
Alternativet är att dom här var dom bästa...
Ett tredje alternativ är att det här är smaken Marléne har??
Hujedamig...
Hon verkar se ganska positivt på saken med att hitta en man bland dom tio och det är ju ....bra.
Jag kan däremot inte se henne krypa in i famnen på någon av dom där.
Några har så stora magar att dom inte ens går att komma intill på ett naturligt sätt.
En av männen (nja, pojke med skägg) som möjligen heter Erik är en lömsk figur.
Varför pratar han som om han vore en robot ??
Är han en robot ??
En robot med skägg...
Han som inte hade haft en flickvän i hela sitt liv önskar vi lycka till.
Att inte haft något flickvän är en sak, en helt annat att aldrig någonsin ha pratat med en tjej, vilket jag tror är sanningen  i hans fall.
Jag brukar tro om framtiden för bönderna och det finns väl ingen anledning att kasta bort den möjligheten det här året.
Marléne vill träffa någon och hon vill ha barn, ganska exakt snart, så kanske väljer hon en av dom här.
Dom vill tydligen ha henne (vilket också är en smula underligt) så där finns inga hinder.
Till trots för dom sakerna som talar för så kan jag ändå inte se henne välja någon av dom, inte som mer än en medpassagerare på resan vid säsongens slut.
Delade rum med andra ord.
20% ger jag henne....

Mikael Carlsson 52 år
Snällt av dom att dom dragit av 6 år på hans ålder också...
Den här mannen tycker jag verkar väldigt trevlig på alla sätt.
En snäll man som tycker om sina djur.
En del kan vara så och det är väl bra, men Mikael har nog en sida till tror jag.
Han är nog långt ifrån att vara en tyst tråkmåns som inte vill göra saker i livet.
Han är ett kap helt enkelt.
Hans kvinnor är inte kattskit heller minsann.
Ja, jag vill inte ha dom, men det struntar vi ju i, i det här läget.
Tror att han måste ha en del otur om det ska gå åt pipan på hans gård.
Grattis Mikael, kärleken är din.
92%.

Pär Eriksson 27 år
Den här grabben inte bara bor i Åre och ser bra ut, utan också verkar himla trevlig och klok.
Han är verkligen stabil på jorden och det är nog tur med en massa flickor som nog bara vill kasta sig över honom.
Han kommer att köra racet grundligt och enligt regelboken och uppenberligen så är han nöjd med sina tjejer.
Jag tror att det här blir succé.
99%

Nils-Olof Olsson 35 år
Nils-Olof är mannen som hela tiden ler och verkar tycka att det är är superkul.
Antagligen så ler han annars också.
Jag kan förstå att hans tjejer gillar honom på en massa olika sätt, för man blir glad av att se honom och höra honom prata.
Frågan är, hur länge kommer han att vara spännande och speciell och när blir man istället irriterad på honom om han står och ler och muttrar något på obegriplig värmländska ??
Tjejerna tycker att han är både snäll och unik och det kommer han nog alltid att vara.
Nästa konstaterande är ju att denne specielle man måste fungera med sin partner och frågan är om just den partnern finns bland dom här 10.
Jäklar vad jag skrattade efter speeddejten när han beskrev mötet med en av tjejerna.
Tråkigt nog så har jag ju glömt men det var något med..."hon var fin....och var glad och skrattade...och fin röd klänning med prickar på hade hon också..."
Han är härlig för han säger allt på ett glatt sätt.
Men som sagt, blir man som partner till honom osams med honom så kan det innebära problem.
Eller kanske inte.
Finns hon där, tjejen för honom....??
å vad svårt.
59%

Nu har jag gått igenom gänget, men jag gled inte in så mycket på dom som tävlar om böndernas kärlek.
Jag vet helt enkelt för lite om dom.
En sak vet jag, jag vill inte ha någon av dom...
Hur många år sedan är det nu, när jag ville ha någon??
Har det överhuvud taget hänt??
Minns inte....

Nu har jag också ätit god fiskmåltid så det kanske är läge att luta sig än mer tillbaka och se på dom där bönderna nu.
Det blir kul:-)

Inga kommentarer: