HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

torsdag 17 oktober 2013

Så sjuk------->så frisk

Det här med att vara sjuk är minsann inte lätt.
Jo, att ligga raklång, utslagen med något mjukt under huvudet är såklart inte så svårt, men när man kommer till det läget att man klarar sig utan det där huvudstödet och det raklånga läget...
Man måste ju liksom testa sig någon gång för man kan ju inte ranta iväg från det mjuka läget direkt till jobbet.
I alla fall inte mitt jobb.
Då måste man vara stark och förberedd på något som liknar en tropisk hagelstorm samtidigt som 330 trumpeter tjuter för fullt.
Idag hade jag tänkt att jag skulle gå upp när jag vaknade.
Sanningen blev att det tog mig två timmar från uppvaknandet tills det att jag satte mina fötter på golvet.
Jag var inte redo kan man säga.
Det var jobbigt att bara vara, trots allt det där mjuka.
Efter en stund så gick jag till postlådan och på den promenaden så kände jag mig väldigt stark.
Nästan så att jag ville springa lite...
Med höga knälyft.
Jag lät bli.
När jag kom hem var jag slut...och var tvungen att en stund återgå till det raklånga läget.
Inget jobb för mig imorgon fredag var det enda rätta.
Ingen löpning i skogen för mig på söndag.
Men timmarna gick och jag tvättade, lagade fisk och åt...

Så fantastiskt gott det var...
 
...sen ser jag mig själv dammsuga och damma mitt sovrum, byta sängkläder och snygga till allmänt.
I det läget så var jag tvungen att fråga Eva om någon kommer för mig imorgon eller om dom som jobbar får gå en man kort.
Jodå, Janne kommer svarade hon och sa också att han kommer 7,30-16.
Det är inte min tid svarar jag.
Jag jobbar 12,30-17.
Vid det läget så hade v i lagt ner sms och istället pratade med varandra.
Hon ringde Janne för att berätta om att han fått fel tid....och för att berätta att han inte behövde jobba om han inte ville.
Tydligen var han glad för att slippa.
Alltså jobbar jag imorgon, mina små timmar.
Det kommer att gå bra.
Efter den kontakten så har jag nu också städat hela badrummet och just nu dansar jag omkring här med musik i öronen.
Kaffe ?
Nixum...
Det har varit slut i kannan i säkert en och en halv timme.
Däremot så förbereds just nu en kopp te.
Rabarber-Grädde heter det.
 
Nae, vi tar nte fågelhistorien idag heller.
 
 

Inga kommentarer: