HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

torsdag 24 oktober 2013

Löpning i tankarna

I natt så kunde jag verkligen inte somna.
Det vanliga är nog att folk ligger där och vrider och vänder, tänker att dom minsann måste sova nu för att överhuvudtaget orka gå upp när klockan ringer och överleva dagen i stort.
Oftast så är det nog en del oro också gissar jag(tror att jag läst det).
Man ligger där och är orolig för vad som ska hända nästa dag...
Jag konstaterar bara läget, inser att jag dock har det väldigt mjukt, varmt och skönt under täcket oroar mig inte det minsta över hur det ska gå när klockan ringer.
Jag är trött i vilket fall som helst.
Oro var inte det som for omkring i mitt huvud, för den här dagen såg jag fram emot.
Det var mer åt "natten innan julafton när man är sju och ett halvt år-inte kunna sova-grejen).
Nu är ju jag inte alls sju och ett halvt år och inte är det natten innan julafton heller.
(I och för sig så fyllde jag fyrtioett och ett halvt år i söndags (såg ingen tårta) och nu kommer natten till den 24....oktober)
Jag låg där och verkligen bubblade över när jag tänkte på vilka lopp jag ska springa 2014.
Hur jag ska lägga upp tävlingsschemat...
Hur jag ska lägga upp träningsschemat...
Vilka långlopp jag ska springa och hur långa ska dom vara...
Om jag ska skaffa mig mer bestämda mål....vad ska jag klara för distanser och vilka tider ska jag egentligen ha som mål på olika distanser.
Hur ska jag göra för att nå dom här målen...
När man läser överallt om vad vi människor kan klara av så är det bara frågan om hur stark viljan är att klara alla dom där målen, om det nu är målen som är det viktiga.
Mycket har jag att fundera på, men som jag sa så är det en glad bubblande utmaning att planera, sätta mål och ge järnet.

Jag tittade i tävlingskalendern nu och såg att tråkigt nog så finns det ännu inte så mycket lopp inlagda för 2014.
Att vintern kommer så att man får inrikta sig på att bygga upp sig inför en säsong har såklart sina fördelar, men det är ju så gott som tomt med lopp.
Sommaren upptäckte jag i år att det inte är ett dugg bra att springa på heller (förutom klockan 22:00 när jag brukar köra mina rundor. Dock så är sällan loppen så dags)
En relativt kort vår och en något längre höst är det alltså vad man har att jobba med.
Tråkigt!

Maratonloppet i Vansbro som jag sprang i år gick på sommaren och då var det inte varmt.
Jag kommer inte att springa där 2014.
Springa BRR i Västerås kommer jag säkert att göra 2014.
Frågan är var jag är då i min ultrakarriär, så att jag väljer 80 km. eller 160 km.
Kanallöpet (halvmara) som jag sprang i våras går den 4 maj 2014 och då kommer jag säkert att vara med.
Jag vill dock inte ha hård motvind hela vägen då....
Om vi här och nu kollar på lite fler långa lopp så hittar jag bland annat dessa...
14 juni Jättelångt....68 km.
6 sept. Berslagsleden....43 km.
28 juni Silverleden....64 km.
9 aug. Stockholm ultra....100 km.
23 aug. Kraftloppet....maraton eller 72 km.

Tidslopp är ju något jag måste testa nästa år också.
Springa i 6 timmar och se hur långt man kommer....
8 mars i Skövde
29 mars i Borlänge
Lindesberg och Borås kommer säkert också att ha 6 timmars 2014, men datumen ser inte spikade ut.
Lindesberg är på sommaren och Borås är i november.

Jag släpper löpningen för idag.
1375840_10151645001346316_1127862048_n
Medicin är inte hälsovård.
Kost är hälsovård. Medicin är sjukvård.
Låt oss förstå detta rätt, för en gångs skull.
 
Det här hittade jag på Moniques blogg, där jag ofta tittar in.
Medicin har ju blivit så enormt vanligt så att det ses som helt normalt med en skaplig packe.
Att istället se vad som är bekymret och göra något åt det är inte längre aktuellt.
Ne nej, det ska såklart medicineras.
Bara att ta en näve piller.
Sjukt....är precis vad det är.

Den här kom i min postlåda idag och det är ju inget vidare konstigt då jag prenumererar på den.
Kändes dock lite sådär med så mycket jul.
Två månader kvar, men visst kan man vänta en månad till på att tänka på jul.
I och för sig så kanske man ska pyssla en massa med exempelvis kottar och mossa och då får man ju agera innan snön kommer i alla fall.
På tal om Monique förresten...
Ser att hon inte bara klokt nog dricker fettkaffe med smör i, utan att hon också har likadana, snygga muggar som jag.
Såg hon mina i Säffle eller?




Bevis...här dricker Skaldeman i en av mina i Säffle.
 
Idag har det varit bönder och troligen så kommer jag inte att kunna låta att titta nu när jag kryper ner under täcket.
Sov en timme efter jobbet idag så jag känner mig inte alls trött.
 
Syns imorgon...

Inga kommentarer: