HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 27 oktober 2013

Lake Balaton

Knepigt det här med helger tycker jag nog....
När man väl kommit in i den, så är den slut.
 
Tar löpningen sist idag.
 
Slipa, grundmåla och måla grå har jag och min nya hylla varit med om idag.
Näääästan klar för uppsättning.
Det blir toppen!
Missöden ?
Nae, det gick väl ungefär som vanligt. (tar kort på strumpan, altanen och en tidning imorgon....)
Det hade blivit rena avdumpningsplatsen i köksfönstret, men nu dammade jag och piffade till lite.
 
15,4 grader var det i skuggan här idag, men just då befann jag mig i solen och det var fantastiskt.
Man får suga i sig och minnas dom sköna ögonblicken, för vintern är hur det än går väldigt lång.
Antagligen så blir den något kortare än befarat, för nu kommer det att vara klart okej tills jag åker och när jag väl kommit hem så är det nästan advent.
På tal om min resa så ska jag under den läsa ut mina två böcker...
När jag sedan är klar med den saken så ska jag skriva om mitt eget sockerberoendeliv och hur det nu övergått till ett lchf-liv.
Givetvis så hamnar inte dom orden i en bok, utan ganska exakt här på bloggen.
 
Ska jag nu vara lite positiv och prata löpning.
Gårdagens pass var inte bra minst sagt och jag var inte bra, det var ett som var säkert.
180 i medelpuls är konstigt.
Jaja, nya tag.
Faktiskt så är det ju egentligen väldigt bra att det blev som det blev, för visst hade det kunnat vara värre.
Jag hade kunnat avstått igår och istället brummat iväg till Boxholm idag.
Katastrof där hade varit långt värre.
Ju mer jag tänker på lördagsmorgonen ju mer saker kommer jag på som inte var så bra.
Magen hade ett antal defekter, vilket är extremt ovanligt nu för tiden.
Kanske därför jag inte tog signalerna på allvar utan var säker på att det skulle ordna sig.
Nu är jag sugen igen och någon sorts löpning blir det imorgon när jag slutar tidigt.
 
Jag har för länge sedan sett att dom har ett lopp i Ungern, där man springer runt en sjö.
212 km.
Tänk om jag en dag kan vara med där...
image
Ska jag redan nu köpa en tröja som jag dagligen ser och som kan sporra mig.
Avvaktar lite kanske...
 
Okej....löpning-hallbilder med nya hyllan och kanske något annat kul imorgon.
Då har vi koll.
Natti

5 kommentarer:

Alice sa...

Hallå där, Lake Balaton fångade mitt intresse. När?
Jag är född i Ungern så min första (halv)mara någonsin blir i Budapest i april. Att springa runt Balatonsjön som jag badade mycket i under barndomen vore häftigt, sluta en cirkel liksom :)

Stina sa...

Nu har du läst Ann minst lika länge som jag läste Ralf. Jag hoppas att det inte är av samma orsak :-)

lillaaasen sa...

Alice....I år var det den 1 juni, konstigt nog inga uppgifter om loppet 2014.
http://www.ultrabalaton.hu/index.php?lang=en
Det finns ett annat lopp runt sjön som går i mars.
Då springer man under fyra dagar (dagsetapper på runt 5 mil) istället.
Jag har aldrig badat i sjön och aldrig satt min fot i Ungern heller, men den delen av Europa lockar mig.

lillaaasen sa...

Stina...Jag vet, det är så illa men av tidigare års erfarenhet så vet jag att jag är en periodare med böcker och klart bäst är jag under semestern, speciellt när jag är bortrest.
Samma orsak är det nog inte.
Anns bok är bra, men jag har fattat poängen och det är inte superspännande vilket gör att jag inte plockar upp den.
Ralfs bok tycker jag var mer intressant hela vägen.
Men visst blir det väl bra att jag snart får tid att läsa ut den och några fler och visst blir det väl intressant att läsa om mina erfarenheter före lchf och nu med lchf ??

Stina sa...

Ser fram emot att läsa din egen historia. Jag förstår vad du menar med att ha fattat poängen. Det har jag också gjort och det är ju toppen att man kan må så här mkt bättre på så många sätt. Största problemet är frustrationen som uppstår när man sitter bredvid medelålders överviktig dam med fettskräck på lunchen och hon äter en minimal fruktyoghurt med maximalt med socker till lunch och berättar att när man gör egen cole slow har man ingen majonnäs i. När samma dam ett par timmar senare får höra om ett köttbullsrecept utan grädde, men med havregryn, utbrister: Åh! Havregryn som är så nyttigt!
Då känns det hopplöst på nått vis :-)