HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

lördag 5 oktober 2013

Telefonen kom

Hälsotillstånd: Tack bra...
Jag har utan problem varit uppe idag utan en enda gång känt mig sliten eller behövt lägga mig ner.
Promenaden ner till Norsholm blev inställd när jag fick brev om att jag hade ett paket som väntade på mig i Skärblacka.
Pakethämtning och shopping där istället och dit tar jag bilen såklart.
Det var telefonen som kom och visst var det kul, men jag lät den ligga i kartongen och tittade istället på andra saker som kom med på köpet.
 

Såna här hörlurar har jag aldrig haft och jag blev helt tagen av dom.
Här har jag min lilla ipod och jäklar vad jag sjöng och var lycklig under en timme med dom i öronen.

Det här är tydligen en liten högtalare som jag ännu ej testat.
Snygg var den i alla fall.
 
Någon timme senare tog jag tag i telefonen och insåg att mitt gamla simkort var för stort för den här telefonen.
Tydligen så ska det vara ett minsimkort nu för tiden, men efter lite googlande så insåg jag att om jag bara stack in huvudet i en teliabutik så kapar dom mitt kort till lagom storlek.
Gillar när nätet ger snabba och bra svar.
Jag får helt enkelt glida in på Ikanohuset på söndag när jag passerar där.
I mina tights...
Ja, för löpning på söndag blir det.
 
Jag hade en viss förhoppning när jag satte mig i bilen idag.
Nämligen den att min ljudbok skulle ta slut.
Jag är nämligen så jäkla trött på den nu, trots att hela boken ryms på fyra skivor.
Det är en sjuk tråkmåns som ligger på sjukhuset och gör sig redo för att dö.
Jag trodde att den skulle vara spännande i alla fall på något sätt, men den är varken kul, spännande eller ger mig ett dyft i övrigt heller.
Helt ofattbart att en sån här bok ges ut.
Ofattbart är så klart bara förnamnet inser jag nu när den jävla tråkboken fått Augustpriset för några år sedan.
Hur kan någon ha någon glädje av den här boken.
Nu tog den inte slut och den fan har inte dött än, men jag har för en stund sedan gett upp hoppet om att den ska vakna till liv på något sätt.
Dö din jävel, skrek jag i bilen idag.....
Han dog inte för det.
På söndag är det färdigt för honom och jag hoppas att bilen (ny jävla lampa tändes idag) håller sig levande längre än honom.
Alltså, håll er långt bort från den här boken....eller köp ljudboken av mig, idag endast 19,90:-.
 
Den här dagen gick i raketfart verkligen.
Jag hann inte vara ute i det sköna vädret och jag hann inte heller att skriva om bönder och andra ostbågeätande varelser.
Nytt besökrekord på bloggen och jag inser att många är ni som ville läsa om bönderna, skrivna av den mest rutinerade bondetitaren som finns.
Håll ut för det kommer, antagligen redan imorgon.
 
Det blev inga gröna byxor idag...
Pengabrist lyder orsaken till det.
 
 
 
 

Inga kommentarer: