HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

tisdag 29 oktober 2013

Löpning i mörker gillar jag

Kul att springa från punkt A till punkt B någon gång ibland och inte som nästan alltid annars en runda med start och mål på samma plats.
Otaktiskt med motvind bara...
Springer jag till postlådan också så blir min löpväg, jobbet-hem exakt 21 kilometer.
Idag 21 kilometer i mörker.
Nja, hade jag inte haft min pannlampa så hade det varit mörkt.
Den är lysande den där pannlampan;-)

Nu med pannlampa och batterier till den gör att saker som ska kopplas in och på nu ännu mer.
Idag behövde jag ju dock inte mina solglasögon.
Jag tyckte att det var ett behagligt löppass där det oftast kändes väldigt bra.
Jag hade redan innan bestämt att jag skulle öka tempot två gånger under rundan.
Det optimala är nog att ha dom lite längre än 2,2 km och 1,9 km vilket mina blev idag.
Mycket överraskande så var pulsen även idag väldigt hög.
Medelpuls på 179 chockar mig när jag tyckte att det var ett stabilt pass där min andning var mestadels lugn.
Är det mat och vätska jag behöver mer innan mina pass??
Kanske...
Idag åt jag lunch 11:30 och jag sprang mellan 17:22 och 19:05.
Min tanke när jag kom hem var att jag faktiskt behövde fylla på energilagret en del.
 

Ganska så direkt festade jag till med det här.
Rysk yoghurt
Grädde
Solrosfrön
Linfrön
Proteinpulver (någon gammal med hallonsmak tror jag)
Limesaft
Kokos
 
Efter en och en halv timme så åt jag lite ägg och bacon.
Sen var jag mätt.
 

Tog ingen riktig närbild på hyllan igår, men här kommer en.
Hyllan har samma grå färg som alla (det är många) dörrar och dörrfoder i hallen.
Ja, samma grå färg finns också i tapeten.
 
Imorgon är det Svärtingeskogen som gäller för oss på frita.
Det blir kanon.
Jag tar bilen till jobbet imorgon.
Hem också.
 
Imorgon får jag också kommentera Johanna som nu ätit hamburgare i sex veckor och som jag fick veta i morse nu vunnit den där viktnedgångstävlingen.
Vi tittar på vad jag skrev då och hur det nu gick.

2 kommentarer:

maria.hellron@gmail.com sa...

Bra jobbat med löpningen!! Själv drömmer jag om transportlöpning i framtiden då min höft är bra och jag har ett liiiiite närmare jobb. Vi åt LCHF-pannkakor med vispgrädde, kokosflingor o några hallon. Herregud så mycket god mat man får äta och samtidigt gå ner i vikt:-)När sen bara orken kommer tillbaka på riktigt kommer jag nog att vara helt såld.

/Maria i Gistad

lillaaasen sa...

Ja visst:-)
Jag som alltid stekt i så lite fett att maten levt ett väldigt torrt och trist liv i pannan. När man nu kan ta en rejäl klick smör så är det lättare att få maten bra och så blir det ju så gott. Gräddsås och helt okej också.
Din lilla måltid är kanon och man känner ända ute i tåspetsarna att man lider hårt som lchf-ätare;-)