HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

lördag 26 oktober 2013

Bönder och en del annat

 
Jag erkänner att det har blivit mycket kyckling i matlådan den här veckan.
Fantastiskt gott med kyckling.
Dagens kycklinglårfile stektes i mycket smör såklart och fick sedan besök av kokosgrädde.
Den ljust gröna röran är en coleslaw utan vitkål...
Lite rödlök, en avocado, lite limejuice, majonnäs och creme fraiche.
Tror att det var allt.
Delikat är ordet.

Så köpte jag då den här pilasterhyllan.
150:- tycker jag var ett kap för den här stabila, långa, tunga hyllan i ek.
Jag får slipa lite och måla den grå så att den passar in fint i min hall.
Ska bli skönt att få upp 8 par skor från golvet.
 
Jag som så ofta pratar om löparlopp borde ju ha koll på den närmaste tiden.
Det har jag inte upptäckte jag.
Hittade ett lopp som jag visserligen tittat på tidigare men som jag inte då ansåg det minsta intressant.
Idag blev jag mer nyfiken.
Det är ett lopp som går i Växjö den 14-15 december.
Man springer inomhus och distanserna som är tillgängliga är 1 timmars, 6 timmars, 12 timmars, 24 timmars och 100 km.
Av någon konstig anledning så tycker jag att 100 km lockar, trots att jag antagligen inte orkar mer än hälften av den sträckan.
Det bästa med dom här loppen är ju att man kan ta pausar som är relativt långa, om man nu har lust eller behov av det.
Jag får fundera på saken en vecka eller så.
 
Loppet i Boxholm på söndag har jag nästan räknat bort.
Antagligen så tar jag en lång sväng imorgon.
 
Bönderna söker vidare efter sin fru och nu har dom flyttat in på gårdarna.
Jag lovade i något svagt ögonblick förra veckan att jag nu skulle gissa vilka som blir valda till slut.
 
Väldigt svårt givetvis...
Marléne uppfattar jag mer och mer som en slabbadaskabrud och om det ordet inte finns att hitta i Sveriges ordlista, så kan jag säga att det inte är ett positivt ord i min mun.
Hon är intresserad av att hitta någon, med fokus på NÅGON....
Hon berättade att det skulle bli spännande att se om någon av grabbarna klarade av livet på gården och visst är det ett måste, men hon pratar aldrig ett ord om känslor.
Någon jävel ska stå ut med lantlivet och gör någon det så tar hon honom och skaffar ett koppel barn med den.
Så låter det...
Visst, jag fattar att många människor bara tar någon för någon är ju vad som krävs för att skaffa barn.
När man väl har barn så är det ju dom som är viktiga och inte den där skitiga karlen som ändå är mest intresserad av att läsa morgontidningen på toaletten.
Marlenés grabbar ser något i Marléne som jag inte kan begripa.
Visst, en fläskig sak som står i köket och rör i stekpannan eller bakar kanelbullar och som dom ser ut så kanske det är det dom vill ha.
En mamma helt enkelt, vilket kan vara bra då dom också verkar vilja ha barn.
Den där jävla torrbollen Mats som berättar att han såg fram emot att träffa Marléne igen och när han väl kommit dit tycker att mötet dom emellan var fint och att han kände kärlek....
Han såg inte det minsta glad ut och hansåg inte det minsta intresserad ut, utan enbart uttråkad och ointresserad och då snackar jag ändå om dom sekunderna innan och efter hej-kramen.
Han kan ju för i helvete inte ens titta på henne och inte heller svara henne med något annat än en grymtning.
Grabben som tjockast tyckte också mötet var lyckat, att hon kom emot honom som en hälsning.
Vad skulle hon göra....??
Han stod ju som fastnitad vid sin bil och tog inte ett steg fram åt för att hälsa.
Kassa jävlar!!!!
Eftersom jag skulle tippa så får jag väl tippa på han den andre tjockisen som hade tankar på att bli kock.
Kan han bara fixa ett körkort så kanske det blir bra.
Jag kommer nu inte ihåg hur troligt jag trodde att det skulle bli att hon hittade rätt, men kanske så har den siffran nu ökat, när jag inser att hon fullständigt skiter i känslor, utan bara vill ha någon som funkar....
Han till vänster får alltså mitt tips så här långt.
Det är absolut mest kul att kommentera Marlénes gäng.
 
Jag tror i övrigt att Pär kommer att välja hon vad hon n u kan heta.
 
Nils Olof väljer nog (kanske)
....den mörkhåriga som är nummer fyra från höger...

Mikael kommer inte att välja hon med brillerna som är klart intresserad av sex.
Micke är nog mycket, men jag har svårt att se honom som en sexmachine, och jag lovar, jag vill det inte se honom som det heller.
Jag tänkte säga hon som är den mest ljusa av dom, men jag kan inte hitta en bild på henne.
Kanske tar han hon med kaninerna istället...

Ja, jag får lägga den aningen slumpartade rösten på henne då....

Dom här tipsen är alltså vilka som kommer att bli kvar till slut.
Om det sedan blir något av den där kärLEKEN det har jag inte sagt något om.

Trevlig helg alla...
Vi hörs om ett dygn.

Inga kommentarer: