HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 8 december 2013

2:e advent

Den andra advent...
Två ljus brinner här också.

Det här gamla ljuset fick idag brinna.
Jag gjorde det själv en gång i tiden på någon föräldrapysselkväll på skolan.

Kan vara så att dessa är det bästa med julen...
Tidigare var det glögg och julmust, men det är ju inget jag häller i mig längre.

Idag gjorde jag till sist ren den här jättevasen som jag haft i min damm hela säsongen.
Kastade ner lite kulor och en belysning.
Nej, jag dricker inte ur flaskorna där bakom.
Jo, jag tog väl en liten en till nyårsmiddagen förra året.
Snart dags igen alltså.

Bättre bild på ljusstaken i köksfönstret.
Ja, det är en del lull-lull där också.

 

God Jul

Dom här två var dom rackarna som var ute i snön med mig på nyårsvideon.

Inte varit ute på hela helgen, men här öppnar jag dörren, tar ett kort, mår illa....och stännger dörren igen.
 

Man kan tro att jag gillar apoteket, men jag får verkligen bita ihop tänderna och knyta nävarna innan   jag klampar in.
Och ingen jävel där inne ska hjälpa mig.
Töntar...
Fick för mig att lite extra magnesium är bra att trycka i sig.
 
Säker på att broccolin som nu sjuder på min spis innehåller magnesium.
Den och lite kycklinglårfilé får bli min matlåda imorgon.
Ja, stekt i smör och dränkt i grädde såklart.
 
Snön har dalat bra många timmar här idag så att åka bil imorgon finns inte en chans.
Sommardäcken längtar precis som jag efter sommaren och på onsdag har vi nog barmark igen:-)
Buss-Tåg-Spårvagn imorgon.
 
Träning blir knepigare utan bil, men vad spelar det för roll.
Träningskläder tar jag med mig och träning blir det.
Det blir kul. 
 

Inga kommentarer: