HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 30 december 2013

Podcastpremiär

Sitter här (emellanåt så tassar jag omkring och leker med mattan där uppe) och idag lyssnar jag på en podcast.
Jag vet att jag är omodern som tusan och jag erkänner nu att detta är den första gången som jag upplever podcast.
http://lchfpodden.se/#home
Japp, givetvis så handlar det om lchf och det var att Martina var med som gjorde att jag lockades in.
Nu har jag hört några avsnitt kan jag säga.

Mitt egna ätande så här i jul och ganska mycket ledigtider blir lite hipp som happ.
Som vanligt så äter jag ju ingenting när jag väl masat mig upp, utan det kan ta en hel massa timmar innan jag äter.
Eftersom jag behöver äta upp en del saker så blev mitt första mål (synd att kalla det frukost) idag några stekta ägg och till dom lax och den sista sillen.
Lchf så ini bomben eftersom jag ju lagt in sillen själv.
Middagen bestod av köttfärs som jag stekte redan på juldagen av det som kvar av köttbullssmeten.
Till den åt jag det som var kvar av min egna rödbetssallad.
Fantastiskt gott och givetvis lchf då rödbetssalladen innehåller både fet creme fraiche och majonnäs.
Nu till nattkaffet tog jag tio hasselnötter som jag ju köpte för att baka saffranskorpor, men dom har vi inte sett än.

Jag har börjat fundera på nyårsmiddag som såklart kommer att bli trerätters, eventuellt fyra...
Förra året var det en liten utmaning då jag tog det jag hade hemma.
Nu har jag redan mer hemma än vad jag hade då, men kanske så handlar jag en köttbit imorgon.

Skrivandet på nyårsafton ska bli kul som jag tidigare meddelat.
Förra året så tog jag en löprunda den dagen också.
Hoppade också studsmatta i badbyxor och tomteluva...
https://www.youtube.com/watch?v=UZkcfjulybE

Först så får vi ta en arbetsdag imorgon måndag.
Undrar om det kommer mer än tre barn??
Eftersom jag kommer att vara i stan så blir det såklart träning efteråt.
Vaknar jag klockan halv åtta och inte kan somna om så blir träningen innan, men det kommer såklart inte att hända.

Om ni känner att ni vill läsa mer än mina rader så vet ni ju ungefär vilka bloggar jag brukar tipsa om.
Anna Hallén besöker jag inte så ofta men hon är kunnig och väl värd att läsa.
Om man inte är van lchfáre kan mycket framkalla frågetecken, men ju mer du läser ju mer fattar du.
http://www.annahallen.se/

Bilder var några dagar sedan och det kan väl bero på att kameran är på jobbet och sladden som connectar telefon och dator befinner sig också där.
Lovar att komma ihåg dom imorgon.
Min degblandare kanske jag skulle släpa hem också så att det kan bli något gott till nyår...

Jo, jag såg på Fröken Friman igår och jag skrattade gott några gånger.
Kanske borde jag ha valt att gråta istället för tänk att vi har samma ofattbara problem då som nu.
Pengar går före människors hälsa i alla lägen.

Ska nog handla den där köttbiten imorgon och samtidigt ta kort på en förpackning rödbetssallad bara för att jag nämnde min tidigare.
Undra hur många ingridienser ica´s rödbetssallad innehåller...?
Undra hur många som är svåruttalade??
Undra hur många e-nummer som ingår??
Ska ta med min e-nummerbok hem för att berätta för er vilka gosiga saker som NI stoppar i er.

Kanske (antagligen) kommer det bilder från allrummet imorgon.
Kanske så kommer det då att finnas lite möbler där....

Inga kommentarer: