HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 22 december 2013

Julgranen


Här är granen som fick följa med mig hem och leka med kulor...
 
Gran och julstjärna uppsatta och upplysta i uterummet.

 
 

Jo, visst ser man den granen från vardagrummet...
Stjärnan ser jag för övrigt från min sittplats i köket...

Julgran och stjärna är en bra början till ett trevligt rum, men jag får fortsätta att pynta imorgon.
Här har gungstolen flyttat in och fått en julglad dyna.

Min julklapp från klass 2 a.

Här är den lykta som jag köpte på Mio i veckan.
Halva priset gjorde den nästan gratis.
Jo, den är stor.
Ljuset är också stort nämligen.

72 är mitt födelseår.

Gled in på Bauhaus igår, mest för att kolla om mina kakelplattor kommit in.
Bara att konstatera att dom inte kommer att komma in.
Jäkligt irriterande...
Hittade däremot mattor som var fyra meter breda.
Den här är grå, men gissningsvis för ljust grå för att vara perfekt.
Jag ska gå upp och mäta hur stor golvyta det är och koncentrerat föreställa mig den här mattan där på golvet.
Mjuk var den och inte irriterande dyr heller. (139:-/kvadraten)
 
10 timmars sömn i natt var tydligen inte bra för jag kände direkt när jag vaknade att min mun, näsa, ögon, halsregion inte var pigg, smidig och glad som den brukar.
Ingen större fara utöver dagen, men lite småförkyld är jag.
Jag tar det som ett tecken (vilket är populärt) att jag inte ska åka till Lindesberg den 28:e, för söndagens löpning vilken var en måstelöpning kommer att bli inställd med största sannolikhet.
 
Istället för Lindesberg så kan man på juldagens morgon åka från Linköpings flygplats till Barcelona, stanna där till nyårsdagen, för 3830:-
Bara för flyget alltså...
Hotell för de 7 nätterna kostar 3000:-.
Ja, jag har kollat, enbart för skoj skull.
Jag ska inte åka...
Det ska bli sol i Barcelona i mellandagarna.
Har jag sett....
 
Förresten så kan jag meddela att jag orkade träna igår (fredag).
Bröst som glömdes häromdagen och mage behandlades på det tuffare sättet.
Det känner jag inte av idag.
Däremot så känner jag av axlarna och bicepsen från i onsdags.
 
Som sagt så fortsätter pyntandet, städandet och jullovssovandet imorgon.
Skönt var det ute idag så mycket troligt att jag tar mig en sväng ut imorgon också.
Tar med mig kameran då ja.

Inga kommentarer: