HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 23 december 2013

4:e advent

Det här med advent är lite konstigt.
Egentligen så är det ju bara den första advent som är lite speciellt.
En sak är säker och det är att den fjärde advent hamnar klart taskigt till och blir lätt bortglömd.
Nu är det såklart ingen som ser fram mot den fjärde advent när alla har blickarna klara mot jultomtedagen som kommer alldeles snart.
Jodå, visst kom jag på att det var både söndag och advent men det var sent nu ikväll som ljusen fick brinna en stund.
Om någon undrar vad det är för hög med skräp bakom ljusstaken så kan jag berätta att det inte alls är en hög med skräp.
Det är olika fröer som jag plockade med mig från Madeira i våras!!!
Varför nu dom ligger där i badrumsfönstret är väl en annan fråga i och för sig.

Snart jul som sagt och här struttar jag omkring ensam.
Många tycker synd om mig men jag kan lugna alla att det är långt värre att vara ensam de övriga 364 dagarna....
Om jag tittar in i mitt kylskåp så konstaterar jag att jag i alla fall inte kommer att svälta ihjäl innan nyår.
84 stycken ägg ligger där och sju olika sorters ostar har jag också...
Då har jag ändå inte räknat dom bredbara.
I dag skulle jag pynta och fixa och visst gjorde jag det till viss del, men alltid när man tar tag i saker så blir det en massa annat konstigt i tillägg.
Att ha saker som man inte använder är ganska onödigt, slog det mig idag.
Vanligtvis så menar jag kläder i det läget, men köksskåpen fick sig en kritisk översyn denna dag.
Bra att man ibland har tid med sånt.
Ute var jag bara en kortis idag, mest för att jag höll på inne och blåsten där ute inte lockade.
Förkylningen ökade ett snäpp idag och träningen med kettlebellsarna som jag planerat struntade jag i.
Perfekt att jag blir förkyld när jag är ledig och inte när jag ska jobba....!

Mina träningsplaner och mina tävlingsplaner för 2014 kommer framåt nyårsafton men visst har jag en del drömmar i bakhuvet.
Finspångs Maraton blev ingen hit det här året, men idag kollade jag ändå vilket datum loppet går nästa år...
Om jag inte skulle ha något bättre för mig liksom.
Lite smått udda så ser jag på deras hemsida att dom bara ska ha stafetter nästa år.
Bra, då glömmer jag Finspång 2014.
Studerar vidare och ser att Stadsloppet inne i Norrköping verkligen ska gå inne i Norrköping nästa år.
En fem kilometersrunda som man springer två varv.
Dom vill ta emot ännu fler människor trots att jag läste att det var satans trångt redan i år.
Okej, då slipper jag det loppet också nästa år.
Så mycket mer tid och plats till andra lopp, för lita på att det finns lopp 2014.

Hittade en facebookgrupp som innehåller folk som gillar att springa långt men inte gillar att betala dyra startavgifter.
Därför hittar dom på sträckor och där skriker ut om någon ska med.
Då får man såklart klara sig själv utan en massa sockerprydda vätskekontroller, men det funkar väl.
Andrew Tutt-Wixners foto.
Titta, visst ser väl det här kul ut??
Inte??
Men en utmaning är det i alla fall.

Imorgon ska jag bege mig till Britta och Lennarts nära kött och se om jag kan köpa lite prinskorv och lite revben kanske.
Nära är det minsann för mig som befinner mig i samma by som butiken.
Ni som bor i Linköping eller Norrköping har faktiskt också den här butiken i er stad.

Ska vi bestämma att Valenciaberättelsen ska bli klar imorgon också.
Annars så har jag ju snart glömt bort hela grejen.

Inga kommentarer: