HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 9 december 2013

Gymet är kul

Klockan 06:05 gick jag hemifrån i morse.
Klockan 19:30 låste jag upp dörren igen.

Nae, nu var det inte bussen, tåget eller spårvagnen som tog så lång tid, tvärtom så är dom väldigt stabila och behagliga.

Ingen bil betydde promenad ner till Friskis...
Sammanlagt 1 timme promenad idag, ute vill säga.
På gymet traskade jag också, då 15 minuter i riktigt brant uppförsbacke på bandet.
Innan det så cyklade jag i 25 minuter.
Styrketränade i 100 minuter också.
*Bröst
*Biceps
*Underarmar
*Ben
*Mage

Mina benövningar för dagen.
Det är inte personen som berättar om övningarna som är med på bilderna....

Tåhävningar hade jag bestämt mig för och kom på att jag kunde göra dom med en vikt på nacken.
Otur att jag inte var så här smart att jag stod på något så att jag kunde doppa hälarna en bit.

Den här övningen har jag alltid aktat mig för.
Antagligen för att jag är så svag.
Det ska vi ändra på.

Jäklar vad det brann i låren när jag körde den här.


Att träna underarmar kan ju tyckas lite onödigt, men jäklar vad det är kul att träna underarmar.
Varför??
Därför att det fullkomligt dunkar träningsvärk i dom och dom pumpas upp rejält, vilket är kul om man har den humorn...
Jag längtar redan till nästa träningspass...men imorgon blir det inget.

Den där plojfiguren Rössner har tydligen snackat nu igen.
Han säger att alla dieter kan tystas ner för som han sagt länge nu så är det bara ät mindre och löp mer som fungerar vid viktminskning.
För det första så får du visst inte så mycket medhåll från andra och det var ju bra.
För det andra är våra kroppar just kroppar och inte förbränningsmotorer.
Energi in och energi ut funkar inte att tänka i med andra ord.
För det tredje så är det så här...
Om man vill gå ner i vikt så  är det självklart smart att äta mat som gör en mätt, både för stunden och många timmar framåt.
Alternativet som i Livsmedlesverket och många andras värld är att man ska äta lite av varje, vilket lätt mynnar ut i en jäkla massa kolhydrater, en jäkla massa socker, en jäkla massa tillsatser och väldigt lite fett.
Den kosten gör att du mer eller mindre är hungrig och sugen hela dagen lång.
Man behöver inte vara någon jävla Einstein för att fatta att det är lättare att gå ner i vikt med alternativ ett.
Himla lätt att säga att man ska äta mindre när man sedan äter mat (ehhhhh, typ...) som man blir hungrig och sugen av.
Idag har jag själv ätit detta efter att ha gått upp klockan 05:32.
07:16 ......25 gram smör i kaffet.
12:31.......kycklinglårfilé, lök, champinjon, vitkål, broccoli, paprika, kryddor, grädde (stekt i smör)
20:31.......köttfärs, lök, tomat, broccoli, kryddor, grädde (stekt i smör) 2 kokta ägg.
Ärligt talat så var jag inte ens hungrig vid det senaste målet...
Kroppen jublar över den här kosten och tydligen så gick det att träna också några timmar.


2 kommentarer:

Unknown sa...

Allt för länge sen jag läste din blogg och inte bara skummar. Behöver inspiration till att komma tillbaks till en vettigare kost. Hittar den här :-)

lillaaasen sa...

Lina, det är så ofta som jag bara skriver en massa blahasaker, men om jag någon gång ibland skriver något vettigt så är det ju bra.
Ja, för mig har kosten blivit ganska enkel.
Jag äter när jag är hungrig.
Jag äter inte en massa tillsatser för den maten med tillsatser innehåller väldigt mycket annat skumt, typ socker.
Jag äter lite kolhydrater och en hel del fett.
Gott och enkelt och bra för kroppen.
Fråga om det är något du undrar.