HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

tisdag 24 december 2013

Julen på Lilla Åsen i bilder

Ljusblå snyggänget önskar er en GOD JUL.
Här på öppna spisenhyllan så passade det fint med lite mer gran.
Jättefint om jag får säga det själv...

Fick lust att ta in en alternativ gran idag.
Hittade en gran som fälts vid elledningarna och det här är toppen på den.

 Julmaten klar att huggas in på....


Brysselkål och revben.

Ägg är gott.

Prinskorv, köttbullar, rödbetssallad, lax och danskt fläsk.

Det blev en annorlunda granvas här också...

Kolla, han har i år till och med tagit steget in i huset.
Det är tomten!!!
Undrar var han gjort av lyktan??

En annan som antagligen kände lukten av julmaten var krokodilen som här tagit plats under granen.
Tur att hon är snäll och inte biter passerande i foten.
Ja, jag har pyntat julgransfoten med vita stenar som håller granen på lodrätt humör och med blå pärlband som har som enda uppgift att vara snyggt.

Tre paket och alla till mig...:-)
Från Sandra, Eva och ....mig själv.
Vet inte om jag är helt på riktigt när köparen av presenten är jag själv, inslagaren är jag själv och mottagaren är jag själv och den enda som ser den är jag själv.
Ändå så slår jag till och pyntar paketet med ståltråd och några apelsinskivor...

Titta, Tomten har lämnat lyktan brinnande nedanför trappan på baksidan.


Tvätta bilen stod på programmet vilket också gjordes efter morgon/förmidagskaffet.
Otroligt stabilt att samtidigt tvätta av sommardäcken innan dom åker in på vila några månader.
Att tvätta bilen i 9 graders värme är såklart inget problem alls och en av sakerna som man kan tjäna in på som husägare.

Uteslingan är nu tänd, men när kortet togs så brann bara ljusen i lyktorna ute på altanen.
 
Ni som skriker om en vit jul är väl samma människor som tjuter när det står "7 döda i jultrafiken" så slappa av lite.
Visst, jag tycker att det är kanon om barn och även vuxna kan vara ute och åka skidor, men efter att ha varit ute i en och en halv timme idag så kan jag bara säga------underbart.
 
Jag har firat, lagat och fixat själv här på julafton.
Det är som det är...
När all mat nästan var klar så steg jag in i duschen, rakade mig, tog på mig after shave och en fin skjorta.
Jag åt inne i mitt fina vardagsrum.
Det var jul!
 
Maten blev väldigt god, men det känns aningen snopet att fixa mat i en massa timmar och sedan bli mätt på fem minuter.
Nu har jag mat till 10 januari, minst.
Vissa saker glömde jag att laga iordning, andra saker (skinkan) glömde jag att ställa fram...
Det kommer en dag redan imorgon och kanske har jag blivit hungrig då.
Om jag druckit någon sprit??
Nej, i brist på julmust i mitt liv så bestämde jag mig för att dricka lite vitt vin till den första tallriken julmat.
Gissar att jag fick i mig en matsked ungefär.
 
Nu ska jag sätta på lite kaffe och aningen sent skriva ner min önskelista....
Efter det så kanske jag klickar hem lite av sakerna:-)
Redan köpt två t-shirts och ett par shorts för en sammanlagd summa av 306:-
Selected Bermudashorts neongul
 
Ja, gula är dom shortsen.
 
Önskelistan kommer såklart att publiceras här på bloggen.
Om ni nu tyckte att det var små bilder så klicka på dom.
Dom blir större då liksom.

Inga kommentarer: