HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 2 december 2013

Friskis under vintern

Missade ljusstaken i köksfönstret när jag tog kort igår.
Inte årets bästa bild kanske...
Får ta en ny sen framåt jul.

Högg lite ved igår och det är vid såna tillfällen som jag riktigt känner att jag bor på landet.
Nu har jag lite laddat om det skulle bli kallt.
Flaskorna nere i högra hörnet finns redo av samma anledning...

Jaa, förstår ni vad häftigt det här kan bli...
Framför allt så kan jag bli lite tränad.
Vad är nu planen med det här??
Att få en bra vinterträning såklart.
Kortet gäller till den 1 juni och det kostade 2000:- och då kommer mitt arbete att betala den ena tusenlappen.
För tusen kronor så får jag alltså träna hur mycket jag vill i sex månader...
Spinning
Gym
Löpband
....och en drös med olika gympapass varje dag.
...eller så kan jag åka dit och basta...;-)
Såg att kaffet kostade en tia och kände direkt att jag kan mycket väl hänga där dag efter dag, timme ut och timme in.
Men Fredrik, du är ju en slö rackare och bara snackar nu innan....sanningen är ju att du inte kommer träna alls.....(?)
Jo, jag är precis som Jonas Colting lite lat, men jag har hade ett kort på badhuset för ett antal år sedan och dit gick jag nästan dagligen.
Att ta sig till Friskis från mitt jobb tar tre minuter och inte är det någon enerverande parkeringsavgift heller.
Jag kommer att träna mycket och det kommer att bli jättekul.
Jag är superladdad.
Framför allt så kommer jag att träna styrketräning för baksida ben, mage och rygg.
Med andra ord för att göra mig till en bättre löpare.
Löpbandet kommer också besökas ofta och där kommer jag antingen att köra tuffa intervallpass eller väldigt lugna och långa pass.
Där kan jag lära mig mycket om min puls samtidigt.
Att testa en massa olika pass med olika inriktning ska bli jättekul.
 
Nu ska jag laga mat till matlådan.
Det blir biffar med coleslaw, vilket är en favorit.
Ska också hitta en skjorta till imorgon kväll när vi ska besöka ett julbord med jobbet.
Julbord är kanon för lchf-ätare.
Det borde ni alla äta 365 dagar om året.
Revben, lax, skinka och en himla massa ägg, gärna med en ordentlig klick majo på är fest för både hjärna och hjärta....och resten av kroppen.
 
Rapporterar vid hemkomst hur och när den nu blir...
 

Synd att säga att jag slösar...
Störst anledning till att jag fullständigt rensar tuben är att jag inte gärna går in på apotek.
Gillar inte grejen som ni vet.
Efter att ha känt en hel del kliande i helgen utan kräm så tog jag dock mod till mig, bet ihop tandraderna och traskade in.
Mer fotkräm i ansiktet:-)
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fotkräm tillverkad i Borlänge :-)

lillaaasen sa...

Det visste jag inte men det känns positivt tycker jag.
Borlänge känns mer naturligt än...Malmö.