HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 29 december 2013

Har en hel del saker att ta upp...

Idag har jag hämtat min nya matta med farsans och ett släps hjälp.
Den mattan som jag igår var på Bauhaus och köpte.
Hur jag trodde att mattan skulle få plats i min bil kan man undra...
Kanske för att jag lyckas oftast få plats med mycket och lite till i den där bilen.
Den här gången testade jag inte ens.
Att lyftsläpa in den genom fönstret så att den direkt kom in i rätt rum var ett test, men smart nu när det faktiskt gick.
Fortsättning om mattan lär följa.
 
Att folk fortfarande går till McDonalds tycker jag är lite märkligt.
Nu häromdagen så hade McDonalds själva gått ut och varnat sina anställda att äta McDonaldsmaten.
Bra att man är ärliga, men varför bryr dom sig bara om en sån liten klick av befolkningen.
Eftersom jag inte är en rädd liten hare så kan jag skrika ut om ingen annan vågar:
MCDONALDSMATEN ÄR LIKA OHÄLSOSAM FÖR OSS SOM INTE RÅKAR JOBBA PÅ MCDONALDS.
Men jag heter Bosse och jag tror på en blandad kost.
Jag äter bara på McDonalds en gång i månaden.
Förstår verkligen inte världens befolkning ett jävla dugg??
Det knapras så mycket skit dagarna i ända.
Socker och en himla massa konstiga tillsatser och helst hela tiden, dagen lång.
Det konstiga är att alla tycker att cancer och andra sjukdomar är så förskräckliga att drabbas av, men gråt vidare med era rosa bandetnål i ena handen och en burgare och en läsk i den andra.
Blandad kost är lite luddigt tycker jag nog.
Bara för att man kan stoppa in det i munnen och svälja det så innebär det inte att det har något med kost att göra.
Och när ska det börja talas om hur mycket vi människor och framför allt staten betalar för mediciner??
När, hur och varför blev det plötsligt normalt att svälja ner en massa små piller, bara för att man ska kunna överleva och klara av dagen.
Ofta heter det att man ska unna sig det ena och det andra och nästan alltid så pratar man då om sötsaker.
Hur kan det vara att unna sig när din kropp gör allt för att sopa igen spåren fortast möjligt efter din lilla chokladbit??
Att unna sig saker kan ju vara ganska ofta i vår stressade och jobbiga värld.
 
Jag funderar på att köpa en ny kaffebryggare...
Nej nej, den är hur hel och brygger exakt lagom varmt kaffe som helst.
Problemet är ett annat.
Den låter inte.
En äldre, lite crapigare (svengelska) bryggare låter på slutet när den ska suga upp dom sista dropparna vatten.
Lite hostande och fräsande kaffebryggare är väldigt trevligt och gör kaffeupplevelsen något snäpp bättre.
Här hemma är det bara jag som säger att det ska bli kaffe.
När någon annan säger det så blir det också en succekänsla i hjärna.
Hörrni, ska vi ha lite kaffe..??
 
Det här med telefoner har väl ändå ballat lite ur.
Olof Röhlander som jag lyssnade på i höstas berättade att när han var liten så var det något positivt och något spännande när telefonen ringde.
Jag satt i publiken och nickade med.
Nu är det bara ett störande ljud för man vet att det är en förbanand försäljare...
Inte alls positivt.
Ett nummer som man inte känner igen, nae, då svarar jag inte.
Olof sa också en annan sak som jag kände igen.
En del människor svarade med telefonnumret då...
Konstigt!
Gör man det bara för att påminna den idioten som ringde att lyssna nu på numret så att du med säkerhet vet att du faktiskt skulle hit...
Än konstigare skulle det vara att man nu med ett långt mobilnummer nu sa sitt nummer när man svarade.
Jäklar vad tyst det skulle bli på den som ringde.
Till och med en reklamsnubbe skulle nog tänka "vaföridiot" och sedan lägga på, eller trycka på en knapp eller hur dom  nu gör.
På tal om telefoner så sa Bill Murray något på twitter idag.
Phones are getting smarter and thinner. People, not so much...
 
En annan sak som stör mig lite är ordet singel.
Har jag tagit upp den saken tidigare??
Singel borde betyda att man är ensam, eller hur.
Dock så känns det som att ensam "ska man ju inte vara" så att vara singel är detsamma som att man letar efter någon.
Jag känner mig inte som singel alls, nog för att jag till 100% är ensam men jag letar absolut inte efter någon.
 
Ni som tänkt att åka på en charterresa i sommar ska nog lägga på en rem.
Idag fick jag nämligen ett hallå från Solresor.
Sista minuten.
Fräscha lägenheter nära stranden i Puerto del Carmen på Lanzarote! Res till Costamar lägenheter 2/7 för 4 495:-/person.
 
Sista minuten...?
Inte imorgon och inte i övermorgon.
Inte heller den 7/2.
Sista minuten i resesammanhang trodde jag var snaaart eller kanske om en vecka eller tre.
Inte den 2 juli.
Det är mer än ett halvår.
 
Nu är klockan relativt mycket, men om jag inte blir väldigt trött väldigt fort så ska jag nu lägga mig och titta på ett program som var på tv i fredags kväll.
Vet inte om det är något för mig.
Såg nu att det kommer två avsnitt till.
 

 
 

Inga kommentarer: