HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

torsdag 5 december 2013

Bonde söker fru -slutvalen

Jag var inte alls beredd...
Är faktsikt fortfarande en smula chockad nu, ett dygn senare.
Mitt i alla dejter så skulle det väljas för sista gången....
Redan!!!

Micke....tidigare skrivit:
Mikael Carlsson 52 år
Snällt av dom att dom dragit av 6 år på hans ålder också...
Den här mannen tycker jag verkar väldigt trevlig på alla sätt.
En snäll man som tycker om sina djur.
En del kan vara så och det är väl bra, men Mikael har nog en sida till tror jag.
Han är nog långt ifrån att vara en tyst tråkmåns som inte vill göra saker i livet.
Han är ett kap helt enkelt.
Hans kvinnor är inte kattskit heller minsann.
Ja, jag vill inte ha dom, men det struntar vi ju i, i det här läget.
Tror att han måste ha en del otur om det ska gå åt pipan på hans gård.
Grattis Mikael, kärleken är din.
92%.

Mikael valde mest oväntat...
Att inte plocka med Bodil måste han haft någon liten anledning till som vi inte fått veta, men valde han så, så valde han garanterat rätt.
Hon snackdamen med glassögon är rolig att titta på, men jag varken tror eller hoppas att hon ska stå där kvar till sist.

Mikael kommer inte att välja hon med brillerna som är klart intresserad av sex.
Micke är nog mycket, men jag har svårt att se honom som en sexmachine, och jag lovar, jag vill det inte se honom som det heller.
Jag tänkte säga hon som är den mest ljusa av dom, men jag kan inte hitta en bild på henne.
Kanske tar han hon med kaninerna istället...

Ja, jag får lägga den aningen slumpartade rösten på henne då....

Så jäkla skönt att se att Micke fastnat för Christina (eller heter hon Catarina) och att han tänker skicka den där skräniga Pia åt pipan.

Så gick det (so far)....
Grattis Micke till kärleken.
Skönt att se måste jag säga.
Micke har varit kanon hela serien.
Skönt att se att jag gav honom 92% att lyckas, vilket innebär att både han och jag lyckades.
Jag hade däremot fel på vem han skulle välja, men i det här fallet var den saken väldigt svår för Catarina (vet inte fortfarande om det är så hon heter) var väldigt tillbakadragen hela showen och led av sanslöst dåligt självförtroende.
Jo, jag tror att lyckan varar mellan dom när vi får hälsa på i nutid, ett halvår efter...


Pär....tidigare skrivet:

Pär Eriksson 27 år
Den här grabben inte bara bor i Åre och ser bra ut, utan också verkar himla trevlig och klok.
Han är verkligen stabil på jorden och det är nog tur med en massa flickor som nog bara vill kasta sig över honom.
Han kommer att köra racet grundligt och enligt regelboken och uppenberligen så är han nöjd med sina tjejer.
Jag tror att det här blir succé.
99%

Lite orolig är jag dock för hur det kommer att gå på Pärs gård.
Kommer tjejerna att hålla sams eller kommer dom klösa sönder varandra.
Kommer dom att låta bli Pär under dygnets mörka timmar, eller kommer dom att ta varje liten chans till pluspoäng.

Jag tror i övrigt att Pär kommer att välja hon vad hon n u kan heta.
 
 
Så gick det (so far)...
Jodå, jag gissade rätt både på tjej och att det skulle bli kärlek.
Hade nog trott att den där kärleken skulle vara än mer uppenbar men men...
Jo, ni såg rätt när ni konstaterade att jag inte skrek ut grattis här.
Jag kan inte hjälpa det men jag gillar inte riktigt läget här.
Tror att jag vet varför...
För det första så hånglade han med båda två på "sista dejten", men så kanske det lätt kan bli...
För det andra och mer viktiga så måste jag säga att jag gillar henne inte...
Visst vet jag att det inte är i min koja hon ska flytta in, men jag undrar ändå.
Jodå, hon är säkert helt naturlig som hon visats, MEN hennes leende som alltid är där mitt i ansiktet är inte naturligt för mig.
Det är för mycket och det är hela tiden.
Jodå (igen), skulle man bara se det där leendet en gång, t ex när man köpte ett par långkalsonger på Stadium och hon skulle ta betalt, så skulle nog även jag uppleva det som varmt och trevligt.
Men inte hela tiden...
Mycket troligt att Pär inte känner som jag i den frågan vilket innebär att dom har det fortsatt bra i nutid.
 
Marléne....tidigare skrivet:
 
Marléne Ljungdahl 27 år
Som vanligt så kan man klia sig i huvudet gällande ålder på den här damen.
Med andra ord precis som vanligt i den här serien.
Jag trodde att hon var 36.
Hon är den av de fyra som är minst sympatisk och jag kan inte riktigt förstå om det är hennes okvinnlighet och stora kroppshydda som gör att jag känner så, eller för att hennes män är ett riktigt plufsigt rövargäng.
På speeddejten så gick det väl allt annat än bra för Marléne.
Hennes män kunde varken prata eller göra andra tilltalande saker.
Det jag tänkte då och den tanken som inte kan lossna från min skalle är, hade hon bara 10 brev så att hon var tvungen att ta dom som fanns??
Alternativet är att dom här var dom bästa...
Ett tredje alternativ är att det här är smaken Marléne har??
Hujedamig...
Hon verkar se ganska positivt på saken med att hitta en man bland dom tio och det är ju ....bra.
Jag kan däremot inte se henne krypa in i famnen på någon av dom där.
Några har så stora magar att dom inte ens går att komma intill på ett naturligt sätt.
En av männen (nja, pojke med skägg) som möjligen heter Erik är en lömsk figur.
Varför pratar han som om han vore en robot ??
Är han en robot ??
En robot med skägg...
Han som inte hade haft en flickvän i hela sitt liv önskar vi lycka till.
Att inte haft något flickvän är en sak, en helt annat att aldrig någonsin ha pratat med en tjej, vilket jag tror är sanningen i hans fall.
Jag brukar tro om framtiden för bönderna och det finns väl ingen anledning att kasta bort den möjligheten det här året.
Marléne vill träffa någon och hon vill ha barn, ganska exakt snart, så kanske väljer hon en av dom här.
Dom vill tydligen ha henne (vilket också är en smula underligt) så där finns inga hinder.
Till trots för dom sakerna som talar för så kan jag ändå inte se henne välja någon av dom, inte som mer än en medpassagerare på resan vid säsongens slut.
Delade rum med andra ord.
20% ger jag henne....
Erik i Marlénes gäng får vi inte följa mer nu, när han valdes bort igår.
Sorg....
Han är något av det värsta orginal jag någonsin sett och hört.
Han och hans robotröst är fantastiskt kul att lyssna på och sakerna han säger går inte av för hackor heller.
"Jag är säker på att det kommer att uppstå kärlek mellan mig och Marléne"
Stackarn, han måste ha blivit helt förkrossad.
Nu kräver jag, tv 4 att ni inte bara släpper ut honom i världen, utan tar tag i denna guldklimp och använder honom både här och där.
Först vill jag såklart se honom leta efter sin prinsessa, men jag kan tänka mig honom i alla dom lägen där vi nu ser Gry Forsell och David Helenius.
Att bara ha honom som en extra krydda till program måste vara en succé.
Såna unika människor som är så satans äkta utan att ens fatta att dom är det måste vi se mer av.
Jag kommer att sakna dig Erik.
Marléne valde alltså tre tjockisar, vilket kanske inte är så konstigt eftersom hon är tjock själv.
Det vore en sak om dom i tillägg till storleken hade något annat, vilket dom inte har.
Den största och mest självgoda av dom tyckte jag att hon konstaterade redan från början att hon inte skulle se på gården.
Det enda han gjort som kan ha fått henne att ändra på den bilden är att han sa att han tyckte det var toppen med brorsbarn och att han själv gärna ville ha barn.
Erik, du skulle mer ha fokuserat på barnen och inte så mycket på kärleken...
Att hon lyckades trycka ur trögMats hela fem ord i rad, räckte tydligen för att hon skulle välja honom.
Marléne uppfattar jag mer och mer som en slabbadaskabrud och om det ordet inte finns att hitta i Sveriges ordlista, så kan jag säga att det inte är ett positivt ord i min mun.
Hon är intresserad av att hitta någon, med fokus på NÅGON....
Hon berättade att det skulle bli spännande att se om någon av grabbarna klarade av livet på gården och visst är det ett måste, men hon pratar aldrig ett ord om känslor.
Någon jävel ska stå ut med lantlivet och gör någon det så tar hon honom och skaffar ett koppel barn med den.
Så låter det...
Visst, jag fattar att många människor bara tar någon för någon är ju vad som krävs för att skaffa barn.
När man väl har barn så är det ju dom som är viktiga och inte den där skitiga karlen som ändå är mest intresserad av att läsa morgontidningen på toaletten.
Marlenés grabbar ser något i Marléne som jag inte kan begripa.
Visst, en fläskig sak som står i köket och rör i stekpannan eller bakar kanelbullar och som dom ser ut så kanske det är det dom vill ha.
En mamma helt enkelt, vilket kan vara bra då dom också verkar vilja ha barn.
Den där jävla torrbollen Mats som berättar att han såg fram emot att träffa Marléne igen och när han väl kommit dit tycker att mötet dom emellan var fint och att han kände kärlek....
Han såg inte det minsta glad ut och hansåg inte det minsta intresserad ut, utan enbart uttråkad och ointresserad och då snackar jag ändå om dom sekunderna innan och efter hej-kramen.
Han kan ju för i helvete inte ens titta på henne och inte heller svara henne med något annat än en grymtning.
Grabben som tjockast tyckte också mötet var lyckat, att hon kom emot honom som en hälsning.
Vad skulle hon göra....??
Han stod ju som fastnitad vid sin bil och tog inte ett steg fram åt för att hälsa.
Kassa jävlar!!!!
Eftersom jag skulle tippa så får jag väl tippa på han den andre tjockisen som hade tankar på att bli kock.
Kan han bara fixa ett körkort så kanske det blir bra.
Jag kommer nu inte ihåg hur troligt jag trodde att det skulle bli att hon hittade rätt, men kanske så har den siffran nu ökat, när jag inser att hon fullständigt skiter i känslor, utan bara vill ha någon som funkar....
Han till vänster får alltså mitt tips så här långt.
Det är absolut mest kul att kommentera Marlénes gäng.
 
 
 
Så gick det (so far)....
 
Ingen kärlek uppstodvilket var det jag hela tiden trott.
Att tro något annat har liksom inte funkat i min hjärna i alla fall.
Att jag trots allt gav henne 20% var ju för att hon var så villig att hitta "någon" att bilda familj med.
Att bildandet av familj var viktigare än partnern lyste igenom.
Nu var hon inte en sån och det är både jag, hon och hennes partner glada för.
Att hon valde trög-Mats som sällskap på sin resa var väntat.
Inte för att trög-Mats på något som helst sätt är en reko och rolig människa (tvääääääärtom) utan för att Andreas som var alternativet är precis lika oreko och o-rolig.
Mats tror fortfarande på kärlek mellan dom och det var väl positivt att han blivit en så positiv människa.
Varför hon vill ha honom som vän tycker jag bara känns sjukt...
Tror hon att hon gör honom en tjänst eller ?
Det gör hon inte (tväöäärtom...)
Nae, ingen kärlek har spirats på Svalbard och faktiskt så tror jag inte att vänskapen består heller.
 
Nisse....tidigare skrivet:
 
Nils-Olof Olsson 35 år
Nils-Olof är mannen som hela tiden ler och verkar tycka att det är är superkul.
Antagligen så ler han annars också.
Jag kan förstå att hans tjejer gillar honom på en massa olika sätt, för man blir glad av att se honom och höra honom prata.
Frågan är, hur länge kommer han att vara spännande och speciell och när blir man istället irriterad på honom om han står och ler och muttrar något på obegriplig värmländska ??
Tjejerna tycker att han är både snäll och unik och det kommer han nog alltid att vara.
Nästa konstaterande är ju att denne specielle man måste fungera med sin partner och frågan är om just den partnern finns bland dom här 10.
Jäklar vad jag skrattade efter speeddejten när han beskrev mötet med en av tjejerna.
Tråkigt nog så har jag ju glömt men det var något med..."hon var fin....och var glad och skrattade...och fin röd klänning med prickar på hade hon också..."
Han är härlig för han säger allt på ett glatt sätt.
Men som sagt, blir man som partner till honom osams med honom så kan det innebära problem.
Eller kanske inte.
Finns hon där, tjejen för honom....??
å vad svårt.
59%
Jag måste bara fortsätta idag där jag slutade igår...
Tidigare genom åren så har jag alltid skrikit "nej" och "redan" när böndernas programtid varit slut.
Jag har alltid velat ha så mycket mer.
Igår var det tur att det tog slut...
Inte för att det på något sätt var irriterande eller dåligt utan bara för att jag var totalt slut.
Jo, jag är sjuk, men att ligga i sin säng med ett stabilt huvudstöd i form av två kuddar borde inte vara jobbigt i sig.
Det var helt enkelt bara "to much".
Det är givetvis sättet han säger allting på och hur han ser ut när han säger det som gör honom extremt rolig att titta/lyssna på, men ibland agerar han som en riktig poet.
En poet som ätit någon giftsvamp från Bolivias regnskog.
Han beskrev Daniella som bomull och på slutet när han konstaterar att fyra tjejer ska flytta hem till hans gård så börjar han dikta iväg om glass och kolasås...och det är ju gott.
Hans val var förresten det enda som jag gissade alla rätt på.
Klokt val.
Jag gillar också hon (Carina) i röda klänningen och Daniella har inte allt, men ögon och ett leende har hon defenitivt.
Dom fyra han valt verkar riktigt kul att vara med och jag håller med Linda när hon sa, ni fyra på gården, hur ska det gå......?
Nils Olof väljer nog (kanske)
....den mörkhåriga som är nummer fyra från höger...
Att Nisse skickade hem Daniella till Muminlandet hade jag inte trott (och inte hoppats).
Dom verkar ha det så grymt kul på den där gården.
Senast så tog ju en massa kort och nu var det ju show när Nisses mamma dök upp med fotoalbum från Nisses barndom.
Nisse dyker upp efter en stund....och säger...
-Det här är inte bra...
-Du ska nog gå hem nu....
Tjejerna kontrade med att det faktiskt hade varit kul.
-Nae, det var det inte, tyckte Nisse
Han säger allting på ett så skönt sätt.
Så naturligt samtidigt som det blir så otroligt orginellt.
 
 
 
Så gick det (so far)....
 
Nisse är en otrolig sköning som har varit otroligt kul att följa.
Att det hela tiden varit skratt på hans gård gör så det hela blir roligare även för oss tittare.
Jag gissade fel på tjej vilket kanske var lite klantigt.
Jag borde ha fattat att han tyckte som jag för jag hade valt Carina.
Hon var den som var bäst på alla gårdar och kanske den bästa någonsin i Bonde söker fru...
Att Nisse liknar henne vid en hallonbåt är ju klockrent...
Att jag bara satt 59% känns inte jättekonstigt för trots att både han och tjejerna har övertygat och att dom haft det väldigt bra så var det länge väldigt ovisst.
Om nu den här lilla förälskelsen kommer att hålla vet vi ju inte än.
Det får vi se om några veckor och jag tänker inte ens gissa den här gången utan jag nöjer mig med att hoppas...
 
Två program kvar misstänker jag.
Nästa vecka så är det resor som vi får följa med på.
Sista gången så är det nutid eller i alla fall sen hösttid.
Givetvis så återkommer jag då med kommentarer och slutplädering.
 
Dags att hoppa ner...
Börjar sju imorgon vilket är tredje gången den här veckan.
Hoppas mina sommardäck slipper snö imorgon bitti.
Får gå upp tidigt och ta det lugnt.
 
Efter jobbet (som slutas tidigt) så ska jag inleda min Friskisträning, så nu ska jag packa väskan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: