HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

onsdag 25 december 2013

Sen önskelista till tomten


Jo Tomten, om du nu efter den här julaftonen fortfarande råkar att ha några stora belopp kvar på banken eller att inte avgångshallen från tomteverkstan inte alls gapar tom som den borde, så titta till här en stund vad jag vill ha för saker.
Ja, jag har varit snäll och allt det där andra som Hasse Kvinnaböske´s hund också var innan avfärd mot himmelen....

24 kvadratmeter av den här mattan tack.
Jag är säker på att ett vitt trägolv hade fungerat lika bra, men ett vitt trägolv av bra kvalitet är dyrt.
Det här blir mjukt och färgen som är aningen ljus blir nog bra tack vare de mörkare "gångarna" i mattan.
Jag har bestämt mig och jag känner mig trygg i mitt beslut.
Golvet i det så kallade allrummet har varit det kanske största frågetecknet här i huset.
Till Bauhaus ska du tomten...
 
En shäslong har jag länge haft i kikaren.
Också den ska vara i allrummet.
Den här som finns på Chilli är både snygg och vad jag läst mig till också bekväm.
På Blocket finns en för 800:-, men då får du och Rudolf passera Göteborg.
Köper man den här i stan som ny kostar den 2290:-.


Att ha en altan och en utgång till den genom typ såna här dörrar har jag haft i tankarna länge.
Mot norr är tanken och ritning över hur området mellan hus, damm och bod har jag klar sedan länge.
Det här är en dyr historia så ännu är det bara i drömmarnas värld.
Eller i din säck Tomten...?


Länge sedan jag pratade om bilar och det beror väl framför allt på att min bil fungerar.
Jag gillar min bil och när den funkar så är den bäst.
Den jäkla varningslampan som lyst och gjort mig ledsen sedan den 22 september slocknade förra veckan.
Helt otroligt...
Helt otroligt skönt!!!
Oj, nu kanske du Tomten inte alls är intresserad eller har tid att läsa om min bil.
Har du en sån här Nissan Juke stående så skicka den till mig.

Hittade nu en sån här fast med 190 hk.
Den har gått 1460 mil och befinner sig nu i Lund.
184 000:-
Coolt!
  
 
    Logo
 
Ja, alltså önskar jag mig resa och startavgift till maratonloppen i
Prag
Barcelona
Valencia
Budapest
Stavanger

Jaha du har mer pengar att spendera på mig tomten.
Ta en glögg så ska vi se om vi kan hitta lite smått och gott också.
Kläder kanske.

New Balance R1400 Shoes - AW13
New Balance Team Garmin Sharp 890v3 Shoes - AW13
 
2XU Race Compression Socks - AW13
Inov-8 Road-X 233 Shoes AW13
2XU Comp Run Singlet SS13
Craft Cool Boxer with Mesh

 2XU Vapor Mesh 360 Run Jacket - AW13
 
 
Adidas Supernova Glide Boost 6 Shoes - SS14
 
Adidas Supernova Glide 5 Shoes - AW13
Adidas Adizero Tempo 6 Shoes - SS14

Adidas Adistar Boost Shoes - SS14
Tomten, nu är jag lika trött som du ser ut.
Jag går och lägger mig för den här julaftonen i alla fall enligt klockan tog slut för snart två timmar sedan.
Shopping tar vi imorgon.
God natt och god fortsättning på julen.
 
 

Inga kommentarer: