HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

tisdag 24 december 2013

Dan före dan

Den 23:e december är hos mig en fixa julmaten-dag.
Alltid så lyssnar jag på rimstuga på radion.
Tänk att Magnus Uggla som jag hade så negativa tankar om i så många år nu som radiopratare har bevisat att han är allt det jag inte trodde att han var.
Skitbra Magnus, men jag gillar fortfarande inte dina tramslåtar:-)
Nu är det nattradion och julmusiken fortsätter....
Jag som aldrig numera lyssnar på radion känner att det är trevligt.
Trevligt är däremot inte dom förbannade nyheterna som kommer varje timme.
Jag fick tre utbrott redan det första nyhetsinslaget.
Syrien........Sydsudan.....och stackare som inte har råd med julklappar till sina barn.
Grrrrrrrrrrrrr.....
Testade stolen mellan handling/städning och matlagning och det kändes stämningsfyllt.

En minut innan tolvslaget så hoppade skinkan ut ur ugnen.
En minut inne på julafton så gled den första skivan in i min mun.
Fantastiskt!!!

Köpte två apelsiner i affären idag vilket inte är vanligt.
Nae, jag ska inte äta dom.
Skivade upp dom, in i ugnen en stund så att en härlig doft sprids i hela huset.
Nu kan jag pynta med skivorna.

Att äta lchf tycker många är tramsigt och jobbigt.
Saken är ju den att vi äter mat vilket innebär att vi inte vill köpa all den skit som passerat en fabrik.
Rödbetor kan man utan det minsta problem koka själv....
 

...och att dela dom och blanda med creme fraiche, majonnäs, salt och peppar är inte heller jättejobbigt.
Det doftar och ser så fräscht ut också.

GOD JUL

Trygghet i en liten ask....

Den här levererade Roberto Vacchi på twitter.
Riktigt kul...
 
Jodå, jag passerade Britta och Lennarts nära kött idag och handlade lite godsaker.
Ni får se imorgon.
Åkte upp till ica i Skärblacka också.
Ja, där jag köpte rödbetorna och apelsinerna....
 
Köpte för ett tag sedan magnesium i tablettform för att jag läst mig till att lchfáre och träningsmänniskor kanske behöver lite extra.
Riktigt irriterad blev jag idag när jag ramlade in på Anna Halléns blogg och läser att all magnesium minsann inte är bra alls.
Hmm....
Mina piller innehåller Magnesiumhydroxid och Magnesiumkarbonat.
Flamskyddsmedel och krita ska jag tugga i mig vilket känns kanon...
Nae, det känns mer som om jag ska spränga det förbanande curaapoteket i luften.
Hur i helvete kan ett apotek sälja sånt skit???
Hur kan dom få göra det i ett så utvecklat land som Sverige år 2013 ??
Pissland
Pisspolitiker
Piss helt enkelt.
 
Jo, jag vet att jag skulle skriva om Valencia idag, men nu klockan 01:35 så orkar jag inte.
Jag har en del saker att göra imorgon julafton också.
Tomtebesök...
Laga sillsorter, köttbullar mm..
Dricka en del kaffe...
Handla julklappar (till mig själv på nätet)
Tvätta bilen??!!! (kanske)
Tända ganska många ljus
Skriva
Skriva
Skriva
Sitta vid julgranen och läsa
Baka saffransskorpor (möjligen)
Skotta altan och runt bilen....hahahaaaaa
Äta
 
Vi hör med andra ord imorgon.
 
GOD JUL
 

Inga kommentarer: