HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

lördag 14 december 2013

Benträning blev det visst

När snön började dala för ungefär en vecka sedan så kände jag att jag ville tillbringa så mycket tid som möjligt under täcket.
Fort hem från jobbet och ner under täcket.
Detta för att vintern skulle öka tempot så att mars kom väldigt snart.
Tänk att så gjorde jag precis tvärtom...
Den här veckan så har jag kommit hem och låst upp mitt hus klockan:

Måndag: 19:32
Tisdag: 19:38
Onsdag: 22:05
Torsdag: 19:57
Fredag: 19:27

Det känns verkligen helrätt.

Idag var ju planen att springa på friskis, men efter att ha tänkt under dagen så bestämde jag mig för att grilla benen i några styrkeövningar först.
Mina små beslut är inte alltid succé och när jag nu efter tre övningar ställde mig på löpbandet så kändes det inte bra.
Inte naturligt, inte behagligt utan mest konstigt var känslan så jag la ner springandet direkt.
Körde istället två övningar till så idag fick alltså benen inte springa, men däremot fick dom överleva fem olika styrkeövningar.
 
Gillar den fortfarande inte...
Fuskpistoler men eftersom jag inte kan göra pistoler utan hjälp så är det såklart okej.
Jag tar i så mycket jag kan med benet och fyller på hjälp med armarna.
 
Dom här bönderna var i gårdagens program på resande fot.
Dom är som vanligt duktiga på att skicka dom till passande resmål, men visst hade det varit roligare om dom skickat Trög-Mats till Paris.
Han trivs bäst hemma vid, berättade han och vi drabbas alla av årets chock när vi får höra detta.
Dom gillade Svalbard båda två, men härmed så är deras resa slut.
Kom inte att påstå att dom fortfarande har kontakt som vänner eller något annat.
Inte en chans, för då är det bara pinsamt.
Pinsamt deluxe.
 
Micke och Katarina njöt av Utrecht och av varandra och jag gratulerar vidare.
 
Nisse och Carina hade det väldigt bra på slottet i Frankrike.
Ska bli intressant att nu se hur deras förhållande har utvecklats (eller avvecklats) när det gått några månader.
 
Pär och ???? (ni ser, jag gillar henne inte och har nu glömt bort hennes namn) var på Malta och det såg minsann trevligt ut.
Speciellt trevligt för Pär var det antagligen inte dock, för den romantiken han hade tagit för givet uteblev visst.
Jag ser det som ett rejält steg bakåt när hon berättar att hon först och främst ser dom som vänner.
Åker man till Malta och inte känner något annat än vänskap så är det nog tvärkört när man kommer hem till Sverige och det vanliga livet ska fortsätta.
Kanske känner hon något mer när han plötsligt inte är där och längtan sköljer över henne, men som sagt så känns det nu jäkligt tveksamt.
Att hon gott och väl kunde ha berättat det här före det sista valet borde vara givet, för trots allt så har dom kommit varandra närmare under Maltaturen.
Alltså var det inte mycket innan....
Jag borde ha sett det...
Att hon var en smilande tönt.
Fast kanske var det exakt det jag gjorde när jag berättade och kände att jag inte gillade henne.
Jadu Pär, är det så att Kristine befinner sig på gården när Linda dyker upp i nästa veckas program ?
Eller någon annan....?
 
Nästa vecka så får vi alltså se vad som hänt från sommaren till oktober...
Då hälsar hon också på dom fyra som vi inte följt i programmen.
Givetvis väldigt spännande och tv-underhållning till max:-)hahahaaa
 
Vad som händer här i helgen får vi se.
Jag har några kanskeaktiviteter och några måsteaktiviteter.
Som vanligt är det viktigaste att få ordning här efter en vecka med mycket aktiviteter och mycket rekvisita.
Julen kommer inte att bli det minsta vit om man får tro på prognosen och det tackar jag för.
Väldigt behagligt att vara ute en timme på eftermiddagen idag.
Nästa vecka på frita gör vi säna här snygga...
 

Inga kommentarer: