HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 1 december 2013

Julkartongerna är inne

 
Lite ljus piggar upp i mörkret och kylan.
Jodå, alla julkartonger har kommit in idag och faktiskt så har jag fått upp det mesta också.
Visar lite av det andra imorgon.
Samtidigt så funderar jag vidare angående julgran.
Jo, att jag ska hitta en är väl ganska klart, men frågan är om jag ska ta en lite mindre i år...
Var den ska stå kan man också undra...?

Kan inte låta bli att mitt i kylan drömma mig bort lite...
Barcelona Maraton går den 16 mars 2014 och i alla fall drömma om att jag ska tjäna in några kronor på mitt tippande är en liten gnistra om hopp.
Flyg Linköping-Barcelona (med mellanlandning i Amsterdam) kostar 2000:-.
Ja, jag kollade...
Kollade även Barcelonas fotbollsschema och upptäckte att Barcelona spelar hemma mot Osasuna just den 16 mars.
Den 18 och 19 mars är det Champions League, men då måste man ha tur att ha hemmamatch såklart.
Nae, sluta drömma nu.

När jag läser om allt skit dom stora matvarukedjorna säljer så får jag mest bara lust att inte köpa en pryl hos dom.
Vägra helt enkelt...
Men så enkelt kanske det inte är.
Jag har ju här hos mig Britta och Lennarts nära kött och nog borde jag vara så pass smart att jag köper en rejäl låda med blandat kött/korv nu inför julen.
Jag har handlat där tre gånger och blivit väldigt nöjd alla gånger.

Lika bra att hoppa ner så at jag kan masa mig upp tidigt.
Vet inte om jag vågar såga vad jag ska göra:-)
Jo, okej....klockan nio öppnar anmälan till Black river run i Västerås som går i september 2014.
Eftersom jag vet att jag ska dit och att dom lottar ut ett pris till dom som anmäler sig fort så är det bara att slå till.

I oslo just nu så springs det runt runt kan man säga.
Inomhus så avgörs Bislett 24 timmars och jodå, det är precis så att man springer i 24 timmar.
Flest meter vinner.
Frida Södermark har varit förkyld i veckan läste jag, men hon startade...
Ser att hon brutit efter sex timmar så antingen var det förkylningen eller något helt annat som inte var som det skulle.
Jonas Brantvall från Kimstad kämpar på däremot.
Han var ju med när jag tränade uppför Yxbacken förra våren.

Inga kommentarer: