HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

tisdag 10 december 2013

Mycket kläder och några däck

Att Sverige ska bestämma när jag ska byta däck på min bil känns bara tramsigt.
Nej Sverige, jag behöver ingen att hålla i handen och lyssna på när det blåser runt hörnen.
Ni Sverige, klarar ju inte speciellt mycket över huvud taget och är mest enbart ett töntland.
Ni tror att ni är stabila och duktiga men ni är bestämda i dom lägen folk kan klara sig själva.
I dom lägen ni borde rycka in så står ni och mesar och snackar er ur saken, givetvis på ett torftigt, mesigt och dåligt sätt.
Jag byter mina däck på fredag, mest för att jag har tid då.
Antagligen så har dom tid för mig och mina däck där jag brukar byta dom.
Ikväll efter hemkomst så har jag testat den svåra biten, nämligen uppför backen förbi postlådorna och faktiskt så trodde jag inte att det skulle gå, men det var inga problem.
Resten av vägen kommer inte heller att bli några problem.
Går det åt pipan så hoppas jag att det går verkligen åt pipan så att jag slipper snacka med töntSverige om saken.

Jag har packat inför morgondagen...
Jag åker i kläder som jag ska ha under skoldagen vilket imorgon innebär att jag ser ut som en lärare år 1913.
Om jag lyckas med den saken vet jag inte, det jag vet är att jag inte ser ut som vanligt.
Efter det så kan jag ha vanliga kläder på mig en stund.
Några timmar frita blir det och bland annat så får vi besök av Karlshovsbarn i vår gympasal.
Om jag helt enkelt inte kan låta bli att träna imorgon så tar jag en relativ snabb träning efter jobbet.
Träningskläder är också packade.
Till slut så ska vi i fritapersonalgänget ut och äta och då har jag pckat ner en skjorta för den händelsen också.
Intressant dag minst sagt och mycket klädbyten blir det.

Idag har jag sett ut så här...
Fin tröja va??
 
På tal om kläder så kom vi in på mina röda byxor på jobbet idag.
Tjatade om dom redan förra året, men tror inte ens att jag provade dom då.
Nu ikväll så provade jag dom och dom gick igen.
Jag kunde båda andas och ta ett steg upp på en stol.
Mycket mer än så var det inte, men det finns hopp.
Hopp för att jag ska kunna ha dom en dag, typ den 21:e.

Inga kommentarer: