HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

torsdag 19 december 2013

En dag utan träning

Den här torsdagen var också en dag minsann...
Jag var så trött i morse att jag inte hann att packa träningsväskan som jag struntade i att packa igår kväll, pga trötthet.
Ni hör ju, tur att det är jullov snart.
Ingen träning innebar att jag kom hem tidigare än på länge och tröttheten gjorde att jag sov bort träningstimmarna....
Återhämtning och vila är bra om man tränar....har jag hört.

På tal om träning så har jag inte helt uteslutit maraton i Lindesberg den 28:e.
Nu har jag kollat vädret (sol +6 grader) och vägsträcka (166 km).
Positivt på båda sakerna helt klart.
På tal om sträcka så är den här maran givetvis maratonlång men varvet man springer är 567 meter.
Inget ovanligt alls med en sån runda, men dom som inte har koll på långlöpning tycker garanterat att man är riktigt korkad som springer något sådant.
Jag som aldrig sprungit 80 varv runt något som helst undrar hur det är.
Jag har ju inte sprungit mycket alls sedan maran i Valencia som var den 17 november och det är såklart inte bra alls.
Jag får ta en relativt lång sväng ute i helgen och känna på hur benen känns.
Efter det så får jag ta och bestämma mig.
Känner att jag borde låta bli, mest för att det mest är onödigt och eftersom jag inte laddat på med träning så lär jag ändå inte nå några 3,30.

Har ikväll också tittat runt lite på nätet efter mattor.
Har länge och väl funderat över golvbeklädnad i mitt allrum en trappa upp.
Efter min Valenciatur fick den saken ny andning då jag tittade nära på både flygplatsmattan i Paris och min hotellrumsmatta i Valencia.
I båda fallen såklart en matta som täckte hela golvet.
Jag får spana vidare och se vad det hela kan kosta.
Skulle vara ruskigt skönt att komma ett steg vidare i det där rummet.

Ett annat rum som ska ändra karaktär i helgen är mitt uterum.
Ni har ju inte fått se det som träningsrum och eftersom det där träningsrummet aldrig blev riktigt klart och jag aldrig tränade i det så har jag slängt ut träningsbänken.
I helgen ska julgranen in där och det är där den får stå i år.
Ska nog gå att piffa till lite runt omkring så att man får en lust att slå sig ner där, eventuellt med en god bok och en kopp kaffe.
På tal om kaffe så började jag torsdagsmorgonen så här.
Min på jobbetkopp fylld med kaffe och en rejäl smörkub.
Vispen har jag lagt ner på senaste tiden, mest för att jag tycker att det smakar lika bra så här.

Ingen mästarbild, men jag var tvungen att försöka.
Igår när jag kom körande uppför min backe mot huset så lystes huset upp av månen på ett väldigt spöklikt sätt.
Månen syns men av huset ser man bara svagt den vita skorstenen snett nedåt vänster från månen.
 
Det var ett väldigt fint avslutningsprogram med bönderna igår.
Jag får ta och sammanfatta bonde söker fru säsongen 2013 i ett eget inlägg någon dag.
Jag vet och har inte alls glömt bort allt annat som jag ska skriva.
Böcker jag läst
Valenciaturen
Mitt sockerliv
 
Som sagt, tur att det är jullov...
Jag jobbar såklart imorgon men sen jobbar jag inte förrän nästa fredag.
Börjar klockan tio imorgon så jag slipper kyrkan...:-)
 
Imorgon efter jobb så är det träning (bröst+mage) och en del shopping (mat).

Inga kommentarer: