HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 7 juli 2013

Back home...och så har jag haft det

Hemma igen efter sisodär 143 mil på våra svenska vägar.
För att ta det hela kort och snabbt (vilket jag varken vill eller ska) så ger jag den här Sverigeturen 10 stjärnor utav 10 möjliga.
Det känns som om jag ofta kastar skit och är onödigt hård mot mig själv, men det här gjorde du jäkligt bra.
Att få till tre så olika evenemang som alla tre intresserar mig mycket var både snyggt jobbat och smart taktiskt.
Att få några dagar här och där mellan alla saker är såklart också skönt.
Jag skulle kunna ha varit ute på vägarna mååånga dagar till.
Jag hann ju inte läsa ens en bok;-)

Lchf-samlingen i Säffle var som väntat både intressant och socialt trevligt.
Hade aldrig någonsin vågat drömma om att händelser gjorde att det inte bara var jättebra utan fantastiskt skitkul.
Att ha någon att vara med runt föreläsningarna var såklart bra och nu när denne någon en alldeles underbar Stina som brann för detta lika mycket som jag så kan jag bara minnas tillbaka och le.
Så kul att prata och förstå varandra både i glädjen att ha hittat rätt med lchf och frustrationen att de flesta absolut inte gjort det, framför allt dom som bestämmer över kostråd och bestämmer allmänt i det här landet...och dom som är oss närmast om dagarna och i livet.
Tack Stina...för att du tog med dig din härliga familj till Säffle...och för att du är den du är...;-)
Det jag visste innan avfärd var att det skulle bli föreläsningar och det skulle bli grillning på campingen på kvällarna.
Jo, visst trodde jag att föreläsarna skulle finnas med där bland bearniesåsen och köttbitarna, men att jag skulle prata och lyssna på dom och "vara med dom" på det viset som jag var, var såklart fantastiskt kul.
Att sitta bredvid ikonen Skaldeman i några timmar är så att jag måste nypa mig i armen för att fatta det....och ändå misslyckas.
Vet inte om jag berättat om att jag ZUMBADE....precis som jag skulle.
Monique tänkte inte signera boken jag köpte om jag inte zumbade.
Jag hade zumbat i vilket fall.
Vi var inte många tappra och det blev inomhus pga tråkigt väder ute.

.....Hmmm...från min synvinkel kanske det borde ha stått såhär....
"Du är grym att du återigen är med på Zumba, trots att du inte kan"
 
Jaja...Tack Monique, du är grym!
 
Spännande att föreläsarna minsann inte bara kom dit och körde sin föreläsning...och drog vidare.
Jag hörde att Mattias sa att han och hans tjej hade fått välja vilka föreläsningar dom ville gå på för någon av dom var tvungen att vara barnvakt.
Mattias hade velat lyssna på alla vilket nästan alla gjorde.
Dom pratade om att dom ville höra på den och den...
Måste vara ganska ovanligt.
Måste köpa Mattias bok förresten...

Min löpartur i dom myrklädda Dalaskogarna var jättekul med facit i hand.
Under turen så var det inte så att jag skrattade hela tiden, men faktiskt så tänkte jag emellanåt på roliga saker (Scooter, Sol, Stina och den Strålande musiken i mina öron) och då log jag gott.
Givetvis så log jag mot dom som applåderade utmed banan också.
Det fantastiska (hur många gånger har jag använt det där ordet nu ??) med Vansbro maraton var på det sättet som jag genomförde det och på det sättet min kropp fixade det.
Kanonbra jobbat...du har sprungit ett av de tuffaste maraton i det här landet!

Jaa, jag har blivit en grönklädd löpare vid tävling.
Känns inte helt rätt då jag springer för min löparklubb Coventry City.
Ett ljusblått löparlinne kanske vore något??
 
 
Jag skriver ett eget inlägg om musikfestivalen som jag var på lördag kväll.
Kan berätta att jag blev lite beroende så nu sitter jag och lyssnar...och det är inte Scooter jag lyssnar på.
Jag som numera bara lyssnar på musik när jag springer eller tränar annat så blir det såklart en upplevelse att se en massa band och artister LIVE.
Vilket jäkla häftigt tryck...
Att efter en massa fräcka artister till slut få se och höra Scooter är en dröm...
En dröm som blev sann:-)



Lchf i Säffle: betyg 10+
Vansbro maraton: betyg 9 (banan var inte kul)
Festival i Karlstad: betyg 10+
Tiden mellan: betyg 9

Idag så stannade jag efter en timmes körning vid ännu en campingplats med fin sandstrand, någonstans i Värmland...

Inga kommentarer: