HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

torsdag 11 juli 2013

Regn och Linköpingsväng

Hemkommen från grannstaden där som vanligt god mat, gott sällskap och en ordentlig skogspromenad ingick.
Innan dess var det en regntung dag där jag dock fick ta mig ut en kort sväng för att ta vissa kort jag lovat visa idag.

Efterrätt med jordgubbar, hallon och blåbär tillsammans med vaniljpulvrad vispgrädde.
Carina planerar redan morgondagens frukost.

Mer berg och mer vatten än på "förra året bilden."

Kanske inte så stor skillnad från den här vinkeln men man ser berg till vänster.
Förra året var det gräs. gräs och gräs, med en hel del jord och sten under.

Julblomman kanske ni minns fick flytta ut i våras och visar här att den har det ganska okej borta vid berget.
 

Dom här lever på berget och gillar läget både i vått och torrt.

Det positiva med att inte klippa hela gräsmattan är att det kan bli som en sommaräng av det hela.
En massa blåklockor i fin färg är ju toppen.

Dom här bladen tog jag kort på för någon månad sedan.
Nu har det vuxit upp svagt lila blommor från dom.

OBS! Detta är en bild från förra året.
Fick en känsla av att det växer så det knakar runt den där brunnen....

Så här ser det ut idag.
Min känsla var rätt.
 
Imorgon ska det bli sol igen och jag hoppas att jag kan hinna med både det ena och det andra.
Tankat nu ikväll och hade då med mig dunken till trimmern så lite trimmer kan det bli.
Som jag har längtat;-)
Kvällen kan bjuda på utflykt till http://www.countryinterior.com/ med Eva och kanske Solweig och det kan ju bli hur trevligt som helst.
Kanske, kanske så hinner jag också testa att baka Cecilia Folkessons fröknäcke nu när jag har köpt alla ingridienser.
Fick ju smakas Stinas goda i Säffle och hon hade nog minsann följt det där receptet.
20130120-151222.jpg
(lånade just där din bild Cecilia, hoppas att det gick bra.)
Hon har mycket spännande på sin blogg, den tjejen.
 
Ha en bra torsdag!

Inga kommentarer: