HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

lördag 6 juli 2013

Löpning (igen) och en promenad

Hallå....
Nu är resultatlistan komplett från gårdagens äventyr.
Jag kom 56:a av 113 i herrklassen, inte för att det spelar det minsta roll, men så var det.
Lite kul att jag lyckades slå Mats (som lockade med mig till Yxbacken) med två minuter och 45 sekunder;-)
Vi återkommer till löpning i slutet på detta inlägg.
Här är jag nästan nere vid vattenkanten ch tar kortet mot mitt rum.
Jag har inte fönstren häråt utan jag har min plats bakom det lilla staketet till vänster om huset.
Där har fönsterlägenheten ingen utgång.
Uppskattningsvis 35 meter från dörr till vattenkant.

Fin sand och fint vatten.
Jag traskade bort till kanten och vände genom att småplaska mig lite lagom.
På grund av det grunda !!! så var det nästan skönt och inte så kallt som jag trott.
Sen tog jag middagen här ner, lutandes mot en sten, sisodär en meter från vattnet.
Nice!

Hej!
Jag fanns i receptionens lilla butik här på campingen.
Det var då det...
 
Löpning ja och framför allt maraton...
Hittade lite gamla tankar jag haft om maraton som jag lika gärna kan limma in här.
 
Skrev 090425
Ultramaraton eller Ultralöpning....

Sitt nu ner, andas lugnt.....och kaffe är alltid bra, det vet ni.
Vi ska nu gå igenom detta sjuka fenomen.

Ultralöpare är dom som tycker att ett maratonlopp är för kort, för mesigt...
Ett maraton är 42 195 meter...över 4 mil med andra ord.
Efter ett maratonlopp är dom flesta både fullkomligt slut, fullkomligt trasiga och kan knappt gå på en vecka.
Dom här vill springa vidare....
Jag sprang maraton i Drammen för 12 år sedan och jag ville inte springa vidare ....jag ville äta päron.
Jag gjorde det...jag åt päron.
Sen satte jag mig på tåget....och somnade.


TITTA PÅ DETTA:

Mattias Bramstång och Andreas Falk har startat det 64 dagar långa loppet genom Europa, Trans Europe Footrace.
Starten gick idag (19 april) i Bari i södra Italien och den 21 juni blir det målgång i Nordkap. Dagsetapperna är mellan cirka 4 och 9 mil.
ljusblo tycker.....HUR kan stackars Mattias och Andreas små ben och fötter palla detta.
Ett eller två maratonlopp om dagen...i 64 dagar....hahaaaa
Ingen risk att dom är feta som kossor i slutet av juni.

FATTAR NI DETTA:

Brno 48 Hour Indoor i Tjeckien 20-22 mars. Loppet är ett tidslopp på en 250 meter lång varvbana i en mässanläggning i Brno. Underlaget är betong.
ljusblo tycker......HALLÅ,man springer så långt man kan under två dygn.....och det kan väl vara en sak men här gör man det tydligen inomhus....på en 250 meter lång bana.
Korkat tycker jag...
Undrar om man blir snurr i huvet...
Satan så tråkigt!!!

LÄSER DETTA I EN TRÄNINGSTIDNING:

Ultralöparen Stefan Lindvall har nyligen slagit nytt nordiskt rekord.
Grattis Stefan....
Stefan har under 2 dygn sprungit 291,3 kilometer....29 jävla mil.
Nej, han har inte sprungit i den vårfina svenska naturen.
Han har sprungit på löpband.......ahhhh(det där var ett skrik)....förstår ni ??
2 dygn på ett löpband...
Jag gråter av tristess efter 28 minuter på ett löpband...

-Jag sov cirka 2 timmar och 15 minuter under loppet. 45 minuter första dygnet och resten andra dygnet.....säger Stefan.
Sov gott Stefan...och grattis igen.

DETTA MÅSTE VÄL ÄNDÅ VARA DET VÄRSTA MAN KAN SPRINGA:

Det kanadensiska Dödsracet i augusti - ett 125-kilometerslopp genom kanadensiska Klippiga bergen. Det inkluderar en 5 000-meters nivåhöjning och tre berg. Loppets organisatörer varnade löparna för snötäckta berg, en större flod att korsa och björnar.
ljusblo tycker....12,5 mil och en höjdskillnad på 5000 meter...det är ingen liten backe det.
Jag har för mig att man börjar nere i en kall dal....och sedan blir det ruskigt hett när man klättrar uppåt.....och sedan blir det kallt uppåt topparna...

Bara att träna då...vila är också viktigt så jag börjar med det.

Sov så gott....
Min pärla till kompis frågade så här en dag...

- Ska du verkligen springa maraton ??
Jag hörde på henne att hon verkade tycka att det inte alls var någon smart idé....snarare både korkad och farlig.

-Vad menar du sa jag ??
Det hon menade var nog inte det att jag tyckte bättre om att äta chips framför datorn utan att jag var för gammal för såna stollepron....

Jag....gammal ??
Jag sprang Drammen maraton 1998 och det konstaterade hon (joo, jag med...) att det var 11 år sedan.
26 år är tydligen inte detsamma som 37 år.
Vet ni vad ??
Det trodde jag...

Har ingen aning om jag kommer att gå i mål (eller ens starta) i det där loppet i augusti.
42 kilometer känns i dagsläget långt men det som oroar mig mest är att det går på grusvägar....och det gillar ju inte jag att springa på.
Sanningen om min träning är att jag har sprungit en gång i veckan sedan jag gjorde den där anmälan.
Givetvis inte alls bra.
Hade jag inte anmält mig så hade jag antagligen inte sprungit alls....och det ser jag som det absolut viktigaste...
Haha...jag lurar mig själv att tro att jag ska springa maraton när det jag egentligen bara vill är att bli lite smalare...haha

10 kilometer har jag sprungit varje gång men idag bestämde jag mig för att springa längre.

16 kilometer typ...(ska mäta med bilen imorgon) pallade jag med och det tog 1,15, 15....

Om jag blev trött : Jepp
Om jag blev smal: Nepp
 
Skrev 130430


Anmäld och inbetald...
Funderade på om jag skulle ta 72 kilometrarn men som tur var nöjde jag mig med att ta maratondistansen...
Maraton...
24 augusti.
Sablar!!
 
Skrev 130526
Hujeda mig vilken söndag
En söndag blir inte alltid som man tänkt sig...
Till att börja med så är detta inlägg nummer tre och det är ju konstigt bara det.
Det konstiga fortsätter....och då menar jag inte alls min kaffesumpsminkning som jag såklart kört två svängar med idag.
Grannen såg mig idag.
Kaffesumpsminkning och kalsonger, med gräsklipparen i högsta hugg.
Jo, att det som vanligt (tydligen) är en lchf-campingträff med föreläsningar har jag sett för ett par veckor sedan men att jag skulle dit var en överraskning.

Bokningsbekräftelse

Bokningen har bekräftats
Tack för din bokning till Duse Udde Camping

Bokning

Bokningsnummer20711Skapad13-05-26 13:57
Belopp790.00 SEKBetalningsdatum13-05-29
Moms 12.00%84.64 SEK

Antal personer1

Bokningsinformation

Rumstyp DatumAntalPrisTotalpris
Campingstuga 32 , Duse Udde Camping 790.00
1 st 2 BÄDDAR , 2 nätterfr 13-06-28 - sö 13-06-30
Total:790.00 SEK

Jaa, vill ni mig något dom dagarna så finns jag i stuga 32.
Eller på beachen...

Jaha, då befinner jag mig alltså i Säffle i några dagar.
Ska jag hem sen ??
Ehhh nae...
Sen drar jag vidare till Vansbro.

Vansbro Marathon 2013. Anmälningsnummer: 942
Detta är din anmälningsbekräftelse.
För att din anmälan till Vansbro Marathon 2013 ska vara fullgjord betalar du in anmälningsavgiften 490 kr till Plusgiro: 649 21 06-7 alt Bankgiro: 5173-5363 (Ritech) - ange ditt anmälningsnummer: 942.
När du betalat anmälningsavgiften innan 2013-06-09 kommer ditt StartNr visas i listan på: [ANMÄLDA LÖPARE].
  • Anmälningsnummer: 942
  • Namn: Fredrik Olsson, Norsholm
  • Startavgift: 490 kr
  • Betala till: Plusgiro: 649 21 06-7 eller Bankgiro: 5173-5363 (Ritech).
Har gärna av dig till info@vansbromarathon.se om du undrar över något.
Sidans [NYHETER] uppdaterar vi löpande med ny information.
Välkommen till Vansbro torsdagen 4 juli!
Hälsningar
Vansbro Marathon
Jaa, så kan det gå på en vanlig söndag.
Jag som skulle måla...
 
Skrev 130528
Att fylla meter...
Den 1 november 2014 fyller jag maraton...


Fattar ni ??
42 år och 195 dagar.
Gissa vad jag tänker göra den dagen ??

Ingen matlåda gjord, ingen väska packad och inte tänker jag springa superloppet imorgon heller...
Fokus just nu istället på torsdagens kvällsmöte, här på Lilla Åsen.
Där ligger det stabilt nära stranden och hamnen.
Ser trevligt ut och faktiskt så får jag en enligt tidigare gäster härlig frukostbuffet varje morgon.
Vad gott!

Nu är det sömn så att jag orkar hoppa imorgon:-)
Morgondagen eller snarare natten kan mycket väl bli bland det coolaste som jag någonsin upplevt.
Jag börjar fatta vad som kommer att hända och jag kan säga att jag  bubblar....

Inga kommentarer: