HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

lördag 13 juli 2013

Näckrosen....snart

 Tänk vad det är kul när man får till en bra bild...
Både knoppen och bladet är på väg upp till ytan och ska vi våga hoppas på att blomman är utslagen imorgon...??
Både vass och flaggstång speglar sig i vattnet också.
 Jaa ni, det blir mer och mer berg där uppe...
Bättre med berg än med en massa ogräs.
Många bergsskrevor som ska rensas och sen planteras i.
Det kan bli bra:-)

 Den här snyggingen heter tydligen Malva.
Om ni förstår den här (klickar på den) så kan ni på mitten av bilden se en del av fiskarna som flyttade in här igår.
Men....dom är som sagt pyttesmå....och verkar inte känna sig hemma än.

Baxxter (ja, det namnet har han fått...mest på grund av hur han står med armarna och tittar uppåt himlen) är placerad vid dammkanten eller rättare sagt på berget i dammen.

Försöker att ta sticklingar på rosor (tror jag på det själv eller) och då fick jag klippa av lite grenar och lite rosor.
Dom hamnade i en liten vik av dammen.

Trimmern har varit här och nu kan man lugnt komma fram till gäststugan här borta.
En vindruvsplanta fick följa med från landet och idag åkte eden ner i jorden.
Hoppas att du kommer att trivas där i hörnet.

....och det rätta svaret på torsdagens fråga var att det här monstret faktiskt är en duktig grytvante.
Första pris går till mig själv.
 
Jag tittar lite i backspegeln och konstaterar att jag för ett år sedan målade en massa dörrar i hallen, en massa dörrar i sovrummet och faktiskt satte ihop min soffa.
Den soffan är inte välanvänd vill jag lova.
Men snygg är den.
Det var då det, när varken väggar eller golv var klara.
Och så här såg det ut imorgon...fast för ett år sedan...

Skönt att det inte ser ut så nu.

Imorgon ska jag ge mig ut på en lång löprunda.
Jag har ställt in ett intervallpass i flera dagar nu, för jag har inte varit pigg.
Imorgon får jag vara hur död som helst, det ska bli ett pass ändå.
Linghem blir startposition.

Jag har sett att hallonen börjat se klara ut och kanske så dyker det upp bilder och kanske dyker dom senare ner i min mun, med en del grädde till.
Det är inte omöjligt!
Det ska bli lite plantering uppe på berget också...

Inga kommentarer: