HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

onsdag 3 juli 2013

Utflykt

Campingvädret var inget vidare denna dag.
När jag klockan ett fick en regndroppe i pannan så fick jag nog och drog iväg.
Innan hade jag läst en värmlandsbroschyr så jag hade ett mål.
Lämnade Duse camping som man kan se sydväst om Säffle på kartan, där stugorna står ute i vattnet.
Målet var den röda pricken, Långserud, som tydligen hade ett cafe, en loppis och en handelsträdgård.

Lite roligheter fanns det...
men jag köpte ingenting.
Hade tänkt att ta en kopp kaffe men den tanken la jag ner när det återigen började regna
 
 
 
 

Kaffet tog jag i stället på Stortorget i Säffle.
Jaa, solen skiner.
När jag satt där och tittade på alla sockermonster som glufsade så såg jag också en kråka som verkade intresserad av cafeborden.
Skulle vara bra kul att ta blodvärden på en kråka...
Kosten som en kråka i stadsmiljö får i sig är inte snyggast.
Pizzakanter, glass, brödsmulor och strips...
Om man tittar en kråka i ögonen så ser man väl förresten hur det bara lyser....socker, socker, socker....

Forsande vatten och en fin blomsterhängande kant.
Hette älven Byälven tro ??

Här såg det trevligt ut så jag traskade in.

Hade rätt...
Det var den ena fina saken efter den andra.
Jodå, jag shoppade en del saker som jag får visa upp om några dagar.
Jaa vadå, det var ju rea.


Nae, dom här grodorna fick stanna kvar i affären...
Visst har dom charmiga rödljus i Säffle ??
Jag hann se att dom gröna var en smula gladare, men dom hade jag inte tid att ta kort på.
Jag drog....
 
 
Nu är det onsdag lunch och jag sitter på en camping strax utanför Filipstad och tar en liten kaffepaus.
Jag är på väg till Insjön och det här bed & breakfaststället.

Vi hörs...

Inga kommentarer: