HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

onsdag 3 juli 2013

Insjön

Det tog en bra stund innan jag landade i Insjön och när jag väl hittat hit så var jag hungrig.
Vid shoppingområdet i byn tog jag ett ställe och faktiskt så var jag sugen på hamburgare.
Inte varje dag det händer.
Jag fick förklara vad jag inte ville ha (strips, dressing, bröd) och fick istället mer grönsaker och mer coleslaw. (Fick en stor skål vid sidan av)
Riktigt gott!

Just det, här åt jag.
Ser ni skylten en bit bort ?
Delicato outlet...
Jodå, nästan alla gick in där, med gigantiska leenden på sina läppar.
Deras shorts var för övrigt lika gigantiska.

Jag var tvungen att gå in och titta....
...och ta en bild.
Jag fick inte med hela rummets kakkartonger för det var otroligt mycket.
Sen gick jag ut...svärande.

Den här outleten hade kläder till ett ok pris.
Det konstiga var att dom hade sju stycken såna här energidryck/choklad/kakor-stationer.
Såg riktigt sjukt ut mitt emellan alla klädhyllor.
Jag köpte inget i den godisbutiken heller nej.

Okej, jag erkänner att jag var här också.
Antagligen så är jag dock den ende man som gått in genom dörrarna, gått igenom hela stora varuhuset utan att köpa en sak.
Sån är jag.
 
Nu är jag på mitt rum på Vintergatans bed & breakfast.
Ska strax gå och ta mig en stor kaffe på deras shopping/cafedel.
Frukost klockan åtta har jag beställt.
Jag ändrade innehållet en aning i den också kan jag avslöja;-)
 
Jo förresten, det här med fåglar och deras blodvärden.
När jag åt förut så satt en typ 15 åring och hennes farmor vid bordet intill.
15 åringen åt en baguette och drack en fanta.
Jag hade nästan lust att fråga henne om hon tyckte att det var okej att jag som skattebetalare i det här landet ska betala hennes diabetesmedicin om några år.
Hon var redan så stor så att hon knappt kunde gå.
Baguette och fanta är inte världsrekordbäst i det läget.
Fast....nu var det ju fåglarna ja.
En baguette smular lätt en aning så ganska fort kom det ett antal gråsparvar.
Inte flygandes utan hoppandes tror jag...
Dom var det jäkla fetaste jag sett så flyga kunde dom nog inte.
När tjejen och farmorn gått så tittade gråsparvarna på mig.
Jag tittade tillbaka och sa...
FÅNGA MYGGOR ERA SLÖISAR.
Jag kände helt klart kopplingen mellan våra slöa ungdomar som stoppar in en Gorbys i micron och feta, slöa gråsparvar som inte orkar jaga mygg, utan väljer och småhoppa runt ett cafebord istället.
 
Kaffe var det ja...
Vi hörs säkert imorgon kväll när jag anlätt Karlstad.

Inga kommentarer: