HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 28 juli 2013

Mandelolja och solregnande

Jo men hej...
Det är jag igen...
Glömde igår att tipsa om ett antal bloggar som jag besöker.
Den här läste jag lite extra mycket på idag och fick där se att hon minsann inte hade några krämer alls i ansiktet, utan endast oljor.
Avocadoolja och mandelolja....hmmm
Gjorde mig lite egen mandelolja och det är den som nu smetats in runt mina ögon.
Kul grej !
Precis som med kaffet så torkar mandeln efter en stund.
Då är det bara att lätt borsta bort det lösa och låta vätskan fortsätta göra nytta i huden.
Visst ser jag optimistisk ut ??

Idag var det verkligen 100 grader ute och bara tanken på dom människor som sprang halvmara i Motala eller helmara på Öland gjorde mig trött.
Jag blev svettig av att sakta röra högerarmen uppåt och klia mig bakom örat.
En sån dag  var det....ett tag...
Sen blev den bara konstig.
Regn och sol på en gång och när det inträffar så brukar det handla om en minut eller två.
Idag var det regn OCH sol i många timmar.
Jag bakade små blåbärspajer som jag hittade receptet till här...
Det där var såklart bloggen som jag pratade om till den övre bilden också.
Mycket bra blogg som inhåller det mesta (kost (lchf), träning och allmänt välbefinnande)
Jonas som föreläste i Säffle har såklart också en blogg som är värd att följa om man är intresserad av träning och lchf-kost.
Han har ett semesteruppehåll just nu, men kommer säkert igång snart igen.
 
Så ja, kaffe och två!! blåbärspajer ute i solregnet.
Blandade vispad grädde med vaniljpulver och rysk yoghurt.


Från planteringsbordet har det nu öppnats upp rejält över bergen bort mot gäststugan.
Klippte bort lite lågt hängande tallgrenar där idag och rensade uppp allmänt vid planteringsbordet.
Fler bilder imorgon...

Massor med blommor på Klematisen och stora är dom också.

Vattenhyacinterna växer också som tusan.
När dom blivit så där stora kan man dela dom med ett enkelt klipp med saxen.

Mycket blev blött i regnvädret...

Att det är sol ser man och man borde också se att det droppar rejält i dammen.

Jag gillar röksaken i dammen.
Röken drar sig så snyggt iväg utmed berskanten vilket man såklart inte ser här.

 
Tur att det är en dag kvar på helgen så mycket som jag skulle hinna med, men faktiskt så har jag varit aktiv idag.
Hann både trimma gräs och klippa gräsmattan innan regnet kom.
Nu har jag pysslat och röjt lite här inne.
Siktar på att tro på yr.no och springa vid ett-tiden imorgon.
Regn och 18 grader då och det köper jag.
Problemet är att jag hade velat springa från Linköping och hem, mne inte sjutton går det några bussar/tåg imorgon.
Skrik till om ni passerar på E 4:an förbi Norsholm på väg mot Linköping imorgon lunch.
 
Det ska bli kul att jobba på måndag.
Jag har smilat stort idag när jag har tänkt på vilken panik Jonas säkert har just nu inför måndagsjobb.
Tur att jag är där och tar hand om honom på måndag morgon;-)
 

Inga kommentarer: