HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

tisdag 23 juli 2013

Tvål och en del annat

Baltzarloppet i Motala på lördag den 27 juli....= nej tack!
Mit nästa lopp blir istället Finspång maraton den 24 augusti, eller möjligen Norrköpings stadslopp (10 km) den 17 augusti.
Kanske får den där lilltån vila från löpning hela den här veckan.
Köpte lite kräm till den idag....
 Det blev inte bara fotkräm som shoppades idag, men det var ju enligt planen.
Aloe Vera-tvålen, Body Washen och Body Lotion(en) såg ut att inte innehålla någon jäkla citric acid, så dom testar vi.
När jag läste på schampon och tvålar både på Lifebutiken och på ICA Maxi, så funderade jag på vad en tvål egentligen är gjort av, vad det är för en grej....
Så här står det på Wikipedia:
Tvål är en typ av metallsalter av fettsyror men i dagligt tal avses ett rengöringsmedel som består av främst natriumsalter, men även kaliumsalter av olika fettsyror. Tvål kan även vara ett samlingsbegrepp för både natriumtvål och kaliumsåpa. Produkten finns i både fast och flytande form.
Jaha, där ser man...
På en av flaskorna jag tittade på idag så ingick 46 stycken ingridienser!!!
Finns ju inte en chans att det ska behövas så många, men antagligen så är det som med allt annat fråndraget lite sånt, bearbetat lite sånt och så tillrättalagt lite sånt och sånt för att man bearbetade det där andra.....
Och givetvis så handlar allt som vanligt om pengarna som man vill tjäna på sina produkter.
En stor flaska schampo för 15:90:-, lita då på att det är mest skit i den flaskan, vad vill jag inte ens tänka på och om man inte söker på dessa ord så finns det ju inte en chans i världen att man fattar vad något är.
Jag roade mig vidare längs dessa hyllmeter och tittade på en Head and shoulders-flaska...
Den ska ju tydligen vara mot mjäll som jag ju helt riktigt trodde är...(wikipedia igen)
 Mjäll orsakas av en jästsvamp som finns i huden på vuxna.
Precis, jästsvamp!!!
Jästsvampar som är oerhört aktiva i processen runt citronsyra och citric acid....
Inte kan det väl då vara citric acid i en Head and shoulders-flaska??
Joodå...

Hittade min visp från art & cook på Cervera, men jag troode ju att man kunde stoppa i ett  batteri så snurrade den utan att man blev trött i underarmen.
Så var det inte...
Men eftersom den endast kostade 99:- så tog jag två, en att ha hemma och en till jobbet.
I like it!


Titta här vilken smaskig fest dom har på Willys.
Kom och köp...och tillbringa resten av helgen på toalettstolen låtande värre än tolv tutandes långtradare.
Tråkigt att dom inte fick plats med dom 4 stycken 1,5 liters läsk för 49:- på den här sidan också!!
Grattis Sverige, fest hela tiden och fest innebär som vi vet att äta och dricka.
 
Första arbetsdagen gick väl okej idag tycker jag.
Lite ringrostig, men det är bara att ta nya tag med nya leenden imorgon.
Börjar 11:00 vilket känns helt okej just nu:-)
En kaffe med mycket grädde här vid datorn vid 08:40, tror vi på det?
 

Inga kommentarer: