HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 22 juli 2013

Det blev en grop...

Det blev mestadels en lugn barfotadag idag också, men provade skor till postlådan, vilket gick lite på det haltiga sättet.
Lilltån är inte att lita på.
Den här växer och slingrar sig som en vacker dam intill väggen.

Idag slog den ut, en av dom konstiga blommorna som står i en hink utmed vägen in hit.
Ingen aning om vad den kan heta, men jag upplyser om den saken när hela hinken är full med blommor.

Alltid svårt att ta bilder på hål, för det var vad detta blev.
Det här var några kvadratmeter som jag tittat lite surt på senaste månaderna, men eftersom jag inte visste vad jag skulle göra med det så har jag låtit det vara.
Till idag...
Trodde bara att det var att skala bort ett litet gräslager och så var det klart, men tydligen så stupade berget brant ner där och rötter blandades med stora stenar.
Alltid spännande att gräva ner mot berg, för det blir aldrig som man väntar sig.
Frågan om vad jag ska göra där fick nu ett lite större frågetecken, precis när jag trodde att det var borta.

Den här är en trevlig bekantskap både till kyckling och fisk som jag ofta äter.
Salt är väldigt på tapeten nu om dagen och nu är det dom positiva egenskaperna som lyfts fram.
Så mycket som jag svettades i lördags så behöver jag nog en del extra salt.

Var tvungen...
Den där rackarns Serena Williams nöjer sig inte med att krossa fjäderlätta ryskor, nu är hon i ledningen mot Johan Larsson också.
Heja Johan!
 
Imorgon ni så är det jobb.
Konstigt är ordet.
Kul är ett annat ord.
Måste få tag i en sån här visp också så att mina arbetskamrater ska slippa se min smörklick i kaffet.
Art and Cook Zinc Positive Collection Cage Whisk - Gray
Den ska tydligen finnas på Cervera, men enligt deras hemsida så verkar det lite tveksamt.
Den kommer från Art & cook.
Jag vill dock ha en grön.

Inga kommentarer: